ئیمام ناصر محمد یه‌مانی
09 - 09 - 1430 کۆچی
30 - 08 - 2009 زایینی
01:22 به‌یانی
[بۆ بەدواداچوونی بەستەری سەرەکی بەشداری بەیانەکە]
https://nasser-alyamani.org./showthread.php?p=4998
ـــــــــــــــــــ


له‌به‌رچی اللە ی پایەبەرز نه‌یفه‌رمووه‌: [قال ربكم أعلمُ بما لبثتم]؛ به‌ڵكو فه‌رموویه‌تی: {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَذِهِ}
صدق الله العظيم ؟


اقتباس المشاركة :
وەرگیراوی بەشداریەکە :

ئیمام ناصر محمد یه‌مانی
25 - 08 - 1430 کۆچی
17 - 08 - 2009 زایینی
02:35 به‌یانی
ـــــــــــــــــــــ


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
{قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَذِهِ إِلَى الْمَدِينَةِ فَلْيَنظُرْ أَيُّهَا أَزْكَى طَعَاماً فَلْيَأْتِكُم بِرِزْقٍ مِّنْهُ وَلْيَتَلَطَّفْ وَلَا يُشْعِرَنَّ بِكُمْ أَحَداً (19) إِنَّهُمْ إِن يَظْهَرُوا عَلَيْكُمْ يَرْجُمُوكُمْ أو يُعِيدُوكُمْ فِي مِلَّتِهِمْ وَلَن تُفْلِحُوا إِذاً أَبَداً (20)} صدق الله العظيم [الكهف].

جا شوێنی پرسیاره‌كه‌ بریتی یه‌ له‌: {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَٰذِهِ} صدق الله العظيم.

جا له‌به‌رچی اللە ی پایەبەرز نه‌یفه‌رمووه‌: (قال ربكم أعلمُ بما لبثتم)؛ به‌ڵكو فه‌رموویه‌تی: {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَٰذِهِ} صدق الله العظيم؟

لەکاتێکدا ئه‌وه‌ی قسەیەیان لەگەڵ دەکات بریتی یه‌ له‌ یەک کەس: {قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا يَوْمًا أو بَعْضَ يَوْمٍ قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَٰذِهِ إِلَى الْمَدِينَةِ فَلْيَنظُرْ أَيُّهَا أَزْكَىٰ طَعَامًا فَلْيَأْتِكُم بِرِزْقٍ مِّنْهُ وَلْيَتَلَطَّفْ وَلَا يُشْعِرَنَّ بِكُمْ أَحَدًا (19)} صدق الله العظيم [الكهف].

جا ئایا وەکو خۆی له‌ شوێنی پرسیاره‌كه‌ تێگه‌یشتن؟ جا ئێستاش گه‌وره‌ی ده‌یكه‌ین له‌وه‌ی اللە ی پایەبەرز ده‌فه‌رموێت: {قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا يَوْمًا أو بَعْضَ يَوْمٍ قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَٰذِهِ إِلَى الْمَدِينَةِ فَلْيَنظُرْ أَيُّهَا أَزْكَىٰ طَعَامًا فَلْيَأْتِكُم بِرِزْقٍ مِّنْهُ وَلْيَتَلَطَّفْ وَلَا يُشْعِرَنَّ بِكُمْ أَحَدًا (19)} صدق الله العظيم.

وە دروودو سڵاو لەسەر نێردراوو پێغەمبەرەکان، سوپاس و ستایشیش بۆ اللە ی پەروەردگاری هەموو خەڵکی جیهان..
ئیمام مه‌هدی ناصر محمد يه‌مانی.

وەرگیراوەکە کۆتایی هات.
_______________________
انتهى الاقتباس
بەناوی اللە ی لە هەموو میهرەبان و بە بەزەییەکان میهرەبانترو بە بەزەییتر، دروودو سڵاو لەسەر دواهەمین نێردراوو پێغەمبەرەکان و کەس و کارە چاک و پاکەکەی و شوێنکەوتوانی حەق تا ئەم ڕۆژەی اللە لێپرسینەوە لەگەڵ بەندەکانی دەکات لەسەر ئایینەکەیان..

ئه‌ی خاوه‌ن ژیری و هۆشمەندەكان ئه‌وانه‌ی له‌ ئایه‌ته‌كانی كتێب وورد ده‌بنه‌وه‌ نزیكترین وه‌ڵام بریتی یه‌ له‌ وه‌ڵامی (الأواب)، وه‌ زانسته‌كه‌شتان زیاد ده‌كه‌م ده‌رباره‌ی هۆکاری ئه‌وه‌ی قسه‌كاره‌كه‌ به‌ كۆ (جمع) قسه‌ ده‌كات بۆ ئه‌وانه‌ی قسەیان لەگەڵ دەکات وه‌ وه‌ڵامی ئەوانەی قسەیان لەگەڵ دەکات به‌ هه‌مان شێوه‌ به‌ كۆ (جمع) ـه‌، جا هه‌رچی هۆکاری ئه‌وه‌یه‌ قسه‌كاره‌كه‌ (كه‌ یه‌كێک بوو له‌وان و له‌گه‌ڵیاندا مابوویه‌وه‌) به‌ زمانی كۆ (جمع) قسه‌ ده‌كات، کە وتی: {قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا} صدق الله العظيم [الكهف:19].

ئه‌مه‌ له‌به‌رئه‌وه‌ی ئەگه‌ر به‌ شێوازی دوو كه‌سی (مثنی) قسەی لەگەڵ بکردنایە ئه‌و كات یەکێک نه‌ده‌بوو له‌وان وه‌ له‌گه‌ڵێشیان نه‌ده‌مایه‌وه‌ ئەگه‌ر بیوتبا (كم لبثتما - ئه‌م دوانه‌تان چه‌نده‌ ماونه‌ته‌وه‌) جا له‌به‌رئه‌وه‌ی ئه‌و یه‌كێک بوو له‌وان جا پرسیاری لێكردن ده‌رباره‌ی مانه‌وه‌ی هه‌موویان (به‌خۆشیه‌وه‌) ‌له‌به‌ر ئه‌مە ده‌بینن دواندنه‌كه‌ به‌ سیفه‌تی كۆ (جمع) ـه‌، جا وتی:‌ {قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ}.

پاشان ئه‌وانیش به‌هه‌مان شێوه‌ وه‌ڵامیان به‌ كۆ (جمع) دایه‌وه‌ له‌به‌رئه‌وه‌ی به‌هه‌مان شێوه‌ ئه‌ویش له‌گه‌ڵیان مابوویه‌وه‌‌، ‌هه‌ر له‌به‌رئه‌مەش بوو وتیان: {قَالُوا لَبِثْنَا}، جا له‌پاش ئه‌مه‌ وه‌ڵامه‌كه‌ له‌ پرسیاركاره‌كه‌وه‌ به‌هه‌مان شێوه‌ به‌ كۆ (جمع) هات‌‌ له‌به‌رئه‌وه‌ی ئه‌ویش یه‌كێک بوو له‌وان له‌دوای ئه‌وه‌ی گوێی له‌ وه‌ڵامه‌كه‌ بوو ده‌رباره‌ی دڵنیانه‌بوون له‌وه‌ی ماوه‌ی چه‌ند ماونه‌ته‌وه‌ ڕۆژێک یان كه‌متر له‌ ڕۆژێک یان زیاتر له‌مه‌، پاشان به‌م وه‌ڵامه‌ قسه‌ی كرد کە ئه‌وو هه‌موو قسه‌كاره‌كانیشی دەگرتەوە، ‌بۆیەش وتی:‌ {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ} [الكهف:19].

جا بۆمان روون بوویه‌وه‌ حیكمه‌تی به‌ حه‌ق چی یه‌ له‌ قسه‌كردنه‌كه‌ بۆ شێوازی دوو كه‌سی (مثنی) به‌ كۆ (جمع) له‌م قسه‌یه‌ی: {قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا}، ئه‌مه‌ له‌به‌رئه‌وه‌ی ئه‌وان سێ كه‌س بوون نەک دوو، جا ئەگه‌ر بیوتبایه‌ (كم لبثتما) (ئه‌م دوانه‌تان چه‌نده‌ ماونه‌ته‌وه‌) ئه‌وا ئه‌وكات ئه‌م كه‌سه‌ی ده‌یدواندن له‌وان نه‌ده‌بوو وه‌ له‌گه‌ڵیشیان نه‌ده‌مایه‌وه‌

جا له‌به‌رئه‌وه‌ی ئه‌و له‌وان بوو بۆیه‌ ناكرێت قسه‌كردنه‌كه‌ به‌ شێوازی دوو كه‌سی (مثنی) بێت، لەبەرئەوەی دواتر هاوەڵانی ئەشکەوت ژمارەکەیان دەبوو بە دوو کەس بەتەنها ئەگەر بهاتبا قسەکردنە بە شێوازی دووکەسی بووایە، به‌ڵام پرسیاره‌كه‌یان بریتی بوو له‌ ده‌رباره‌ی مانه‌وه‌ی ئه‌وان و خۆشی له‌به‌ر ئه‌وه‌ی خۆشی له‌وان بوو (واته‌ له‌گه‌ڵیان مابوویه‌وه‌)، جا فەرموودەی اللە وورده‌و له‌وپه‌ڕی ڕاستگۆییدایه‌. جا ئایا ڕاتان چی یه‌ ئەگه‌ر بمانبینیبایه‌ پرسیاركاره‌كه‌ بیوتبا‌یه‌ (كم لبثتما) (ئه‌م دوانه‌تان چه‌نده‌ ماونه‌ته‌وه‌) ئه‌وكاته‌ پرسیاركاره‌كه‌ ده‌بوو به‌ یه‌كێک له‌ ده‌ره‌وه‌ی ژماره‌ی هاوه‌ڵانی ئه‌شكه‌وت، به‌هه‌مان شێوه‌ ئه‌گه‌ر پرسیاركاره‌كه‌ بیوتبایه‌: (قال ربكم أعلم بما لبثتما) (وتی په‌روه‌ردگارتان زاناتره‌ به‌وه‌ی ئه‌و دوانه‌تان چه‌نده ماونه‌ته‌وه) ئەوکات خۆی ده‌رده‌كرد بەوەی لەوان نیە هه‌ر له‌به‌رئه‌مەش به‌ناوی خۆی و به‌ناوی ئه‌وانیش هه‌موویان وه‌ڵامی دانه‌وه‌ جا وه‌ڵامی دانه‌وه‌ به‌وه‌ی زانستی مانه‌وه‌یان له‌لای اللە ی زانایه‌ به‌ زانستی غه‌یب و نهێنی و شاراوه‌كان، بۆیەش وتی: {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ} صدق الله العظيم [الكهف:19].

ئه‌مه‌ش له‌به‌رئه‌وه‌ی به‌ زمانی كۆ (جمع) قسه‌ی ده‌كردو خۆشی له‌ ژماره‌ی هاوه‌ڵانی ئه‌شكه‌وت دەرنەکرد له‌به‌رئه‌وه‌ی ئه‌ویش یه‌كێک بوو له‌وان جا وه‌ڵامی ئه‌مه‌ش كۆتایی هات ده‌رباره‌ی حیكمه‌تی ئەوانەی قسەیان لەگەڵ دەکرا به‌ دەربڕینی كۆ (جمع) به‌هه‌مان شێوه‌ وه‌ڵامی ئه‌مه‌ش كۆتایی هات ده‌رباره‌ی هۆكاری قسه‌ی تاکە کەسەکە (مفرد) به‌ناوی كۆ (جمع) ـه‌وه‌: {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ}. له‌به‌رئه‌وه‌ی ئه‌ویش یه‌كێک بوو له‌وان، ‌ئه‌مه‌ش ئەم ئه‌نجامه‌ بوو کە پێی گه‌یشتن به‌وه‌ی هه‌موویان نازانن ماوه‌ی چه‌نده‌ ماونه‌ته‌وه‌ جا به‌ زمانی كۆ (الجمع) له‌ قسه‌ی لەگەڵ دەکردن له‌به‌ر ئه‌وه‌ی ئه‌ویش یه‌كێک بوو له‌وان جا دواتر ئه‌وه‌بوو ڕێک كه‌وتن له‌سه‌ر ئه‌وه‌ی هه‌موویان نازانن ماوه‌ی مانه‌وه‌كه‌یان چه‌نده‌ هه‌ر له‌به‌رئه‌مه‌ش بوو به‌ناوی كۆ قسه‌ی كرد له‌م ئه‌نجامه‌ی پێی گه‌یشتن: {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ}.

زیاد له‌ومەش زمانی عه‌ره‌بی قسه‌كردنی شێوازی دوو كه‌سی (مثنى) به‌ كۆ (جمع) نه‌فی ناكات به‌ڵام ویستمان زانستان زیاد بكه‌ین ده‌رباره‌ی هۆكاری ئه‌م قسه‌كردنه‌ی قسه‌كاره‌كه‌ به‌وه‌ی ئه‌گه‌ر بیوتبا (كم لبثتما) (ئه‌و دوانه‌تان چه‌نده‌ ماونه‌ته‌وه‌) ئه‌و كاته‌ ده‌بوو به‌ كه‌سێكی به‌ده‌ر له‌ ژماره‌ی هاوه‌ڵانی ئه‌شكه‌وت هه‌روه‌ک بڵێی كه‌سێک بێت تازه‌ ئه‌وانی دۆزیبێته‌وه‌، جا بێگومان دواتر به‌ شێوازی دوو كه‌سی (مثنى) پرسیاری لێده‌كردن له‌به‌رئه‌وه‌ی ئه‌وانه‌ی ده‌یدواندن دوو كه‌س بوون بەڵام له‌به‌رئه‌وه‌ی ئه‌ویش یه‌كێک بوو له‌وان بۆیە پرسیاره‌كه‌ی ده‌رباره‌ی مانه‌وه‌ی هه‌موویان بوو (واته‌ به‌خۆشیه‌وه‌)، بۆیەش وتی (كَمْ لَبِثْتُمْ) ماوه‌ی چه‌ند ماونه‌ته‌وه‌ ((به‌و مانایه‌ی من و ئێوه‌)) له‌به‌ر ئه‌مه‌ش وه‌ڵامه‌كه‌ی به‌ حاڵه‌تی كۆ (جمع) بوو كاتێک وتی: {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ} صدق الله العظيم.

وه‌ پێشتریش ژماره‌ی ئه‌وان و ژماره‌كه‌‌یان و چیرۆک و ناوه‌كانیان و حیكمه‌ت له‌ مانه‌وه‌کەیانمان به‌ ووردی و تێروته‌سه‌لی باس كردووه‌، وه‌ پێشتریش فه‌توامان داوه‌ به‌وه‌ی له‌وێدا (له‌ئایه‌ته‌كه‌دا) قسه‌یه‌كی حه‌ق هه‌یه‌ ده‌رباره‌یان کە ژماره‌ی ئه‌وانی سه‌رژمێركردووه‌ به‌ڕاست و حه‌قه‌وه‌ جا اللە كردوویه‌تی به‌ ڕووداوێكی داهاتوویی کە هێشتا نه‌وتراوه‌ كه‌ بریتی یه‌ له‌ قسه‌كه‌ی یه‌كه‌م له‌وه‌ی ده‌فه‌رموێت: {سَيَقُولُونَ ثَلَاثَةٌ رَّابِعُهُمْ كَلْبُهُمْ} صدق الله العظيم [الكهف:22].

وه‌ هه‌ر ئه‌مه‌ش بریتی یه‌ له‌ قسه‌ حه‌ق و ڕاست و دروستەکە بۆ مه‌هدی چاوه‌ڕوانكراوو پشتیوانەکانی تا ببن به‌ نیشانه‌ی به‌ڕاستدانه‌ر بۆ ئه‌م ده‌سته حەق و ڕاسته‌ی ژماره‌كه‌یان و ماوه‌ی مانه‌وه‌و چیرۆکەکەیان سه‌رژمێرده‌كه‌ن جا دواتر اللە ده‌یانگه‌ڕێنێته‌وه‌ بۆ لای به‌شه‌ر تا ڕاستیەکە بزانن له‌لایه‌ن په‌روه‌ردگارەکەیانه‌وه‌ به‌وه‌ی كامه‌ ده‌سته‌یان ژماره‌ی ئه‌وان و ماوه‌ی مانه‌وه‌یان و چیرۆکەکەیان به‌ حه‌ق و راست و دروستەوە سه‌رژمێر كردووه‌و كێش به‌ به‌تاڵ ژماردوونی و باسی كردوون بە پشتڕاستکردنەوەی ئەم فەرموودەیەی اللە ی پایەبەرز: {ثُمَّ بَعَثْنَاهُمْ لِنَعْلَمَ أَيُّ الْحِزْبَيْنِ أَحْصَىٰ لِمَا لَبِثُوا أَمَدًا} صدق الله العظيم [الكهف:12].

وه‌ ئه‌مه‌ش بریتی یه‌ له‌ گه‌ڕانه‌وه‌و هه‌ستانه‌وه‌ی كۆتاییان له‌دوای تێپه‌ڕبوونی ماوه‌ی مانه‌وه‌ی دووه‌میان له‌به‌رئه‌وه‌ی گه‌ڕانه‌وه‌ی كۆتاییان بریتی یه‌ له‌ نیشانه‌یه‌ک له‌ نیشانه‌ گه‌وره‌كانی قیامه‌ت، وه‌ حیكمه‌ته‌كه‌ش ده‌رباره‌ی هۆکاری ئاگاداربوون به‌سه‌ریاندا له‌ پێشتر ئه‌وه‌یه‌ تا بینایه‌كیان به‌سه‌ردا دروست بكه‌ن تا ئه‌و كاته‌ی كاتی حیكمه‌ته‌كه‌ له‌ مانه‌وه‌یان به‌ خه‌وتوویی دێت، وه ‌ئه‌وانه‌ی پێشتر دۆزیانەوەو ئاگاداربوون به‌سه‌ریاندا هیچ شتێكیان ده‌رباره‌یان نه‌ده‌زانی جگه‌ له‌وه‌ی زانیان مانه‌وه‌یان به‌ خه‌وتوویی ده‌بێت حیكمه‌تێكی گه‌وره‌ی تێدا هه‌بێت بۆیەش وتیان: {فَقَالُوا ابْنُوا عَلَيْهِم بُنْيَانًا رَّبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ} صدق الله العظيم [الكهف:21].

ئه‌مه‌ش له‌به‌رئه‌وه‌ی دركیان به‌وه‌كرد اللە حیكمه‌تێكی گه‌وره‌ی هه‌یه‌ له‌ هێشتنه‌وه‌ی ئه‌وان جا ئه‌وانیان به‌ مردوویی نه‌بینی به‌ڵكو به‌ خه‌وتوویی، جا ئه‌وان هه‌وڵیاندا بە ئاگایان بهێننەوە تا ده‌رباره‌ی چیرۆکەکەیان پرسیاریان لێبكه‌ن به‌ڵام نه‌یانتوانی به‌ ئاگایان بهێننه‌وه‌، جا لەپاش ئەمە دركیان به‌مه‌ كرد اللە حیكمه‌تێكی گه‌وره‌ی هه‌یه‌ له‌ هێشتنه‌وه‌ی ئه‌وان به‌ خه‌وتوویی، بۆیەش بریاریاندا بینایه‌كیان به‌سه‌ردا دروستبكه‌ن بۆ شاردنه‌وه‌یان تا ئه‌و كاته‌ی كاتی حیكه‌مه‌ته‌كه‌ له‌ مانه‌وه‌یان دێت، به‌ڵام اللە ده‌رباره‌ی حیكمه‌ت له‌مانه‌وه‌و هێشتنه‌وه‌ی ئه‌وانی له‌ مەحكه‌می كتێبه‌كه‌ی پێ وتوون، اللە ی پایەبەرز فه‌رموویه‌تی: {وَكَذَٰلِكَ أَعْثَرْنَا عَلَيْهِمْ لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا} صدق الله العظيم [الكهف:21].

جا پرسیاره‌كه‌ ئه‌وه‌یه‌ ئایا ئه‌وانه‌ كێن ده‌زانن به‌وه‌ی: {أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا} صدق الله العظيم؟

ئایا ئه‌مانه‌ هاوه‌ڵانی ئه‌شكه‌وتن؟ به‌ڵام ئه‌وان خۆ قیامه‌ت به‌درۆ نازانن، یان مه‌به‌ستی ئه‌وانه‌یه‌ کە پێشتر ئاگاداربوون به‌سه‌ریانداو ئه‌وانیان دۆزیه‌وه‌؟ {لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا}؟

به‌ڵام ئه‌وانه‌ی به‌سه‌ریاندا ئاگاداربوون له‌ پێشتردا به‌ هیچ شێوه‌یه‌ک نه‌گه‌یشتنه‌ هیچ حیكمه‌تێک له‌ مانه‌وه‌ی ئه‌وان کە بریتی یه‌ له‌وه‌ی نیشانه‌یه‌كه‌ له‌ نیشانه‌ گه‌وره‌كانی قیامه‌ت؛ به‌ڵكو كه‌وتنه‌ كێشه‌ ده‌رباره‌یان به‌ قسه‌و ده‌مه‌قاڵێ جا هه‌ریه‌كێكیان پێشبینی ده‌كرد حیكمه‌تێكیان هه‌یه‌ كه‌ حیكه‌مه‌تی ئه‌وی تریان نی یه‌ جا له‌پاش ئه‌مه‌ نه‌گه‌یشتن به‌ هیچ حیكمه‌تێک له‌ مانه‌وه‌کەیان، ‌بۆیە وتیان: {فَقَالُوا ابْنُوا عَلَيْهِم بُنْيَانًا رَّبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ} صدق الله العظيم [الكهف:21].

جا پرسیاره‌كه‌ به‌بێ وه‌ڵام مایه‌وه‌‌ جا ئایا مه‌به‌ستی ئه‌وانه‌ كێن له‌وه‌ی ده‌فه‌رموێت {لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا} صدق الله العظيم [الكهف:21]؟

ئه‌مانه‌ بریتین له‌ ئوممه‌تێكی تر له‌ کۆتا زه‌مان له‌ سه‌رده‌می نیشانه‌ گه‌وره‌كانی قیامه‌ت؛ كه‌ بریتین له‌ ئوممه‌تی مه‌هدی چاوه‌ڕوانكراو‌ له‌سه‌رده‌می ڕه‌وانه‌کردنەکەی كه‌ بریتی یه‌ له‌م ئوممه‌ته‌ دیاریكراوه‌ی‌‌ ‌كتێب کە اللە كاتی سزایه‌كه‌ی دواخستووه‌ بۆ سه‌رده‌مه‌كه‌یان. بە پشتڕاستکردنەوەی ئەم فەرموودەیەی اللە ی پایەبەرز: {وَلَئِنْ أَخَّرْنَا عَنْهُمُ الْعَذَابَ إِلَىٰ أُمَّةٍ مَّعْدُودَةٍ لَّيَقُولُنَّ مَا يَحْبِسُهُ أَلَا يَوْمَ يَأْتِيهِمْ لَيْسَ مَصْرُوفًا عَنْهُمْ وَحَاقَ بِهِم مَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ} صدق الله العظيم [هود:8].

وه‌ به‌یانی زیاترمان له‌لا هه‌یه‌ دەربارەی ئه‌وه‌ی اللە ی پایەبەرز ده‌فه‌رموێت: {لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا} صدق الله العظيم [الكهف:21].

جا ئایا ئه‌م به‌ڵێنه‌ حه‌قه‌ی اللە چی یه‌؟ ئه‌مه‌ بریتی یه‌ له‌ به‌ڕاستدانان بۆ به‌ڵێنه‌ حه‌قه‌كه‌ی له‌وه‌ی ده‌فه‌رموێت: {هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ (9)} صدق الله العظيم [الصف:9].

كه‌واته‌ ئایا ئه‌مه‌ له‌سه‌رده‌ستی كێ یه‌ کە ئایینە حه‌قه‌كه‌ی به‌سه‌ر هه‌موو ئایین و به‌رنامه‌كان له هه‌موو ‌زه‌ویدا ده‌رده‌خات؟ ئه‌مه‌ له‌سه‌رده‌می مه‌هدی چاوه‌ڕوانكراو ناصر محمد یه‌مانی خه‌لیفه‌ی اللە یە ئه‌و كه‌سه‌ی اللە به‌سه‌ر هه‌موو خه‌ڵكی جیهاندا ده‌ریده‌خات وه‌ ئه‌م ئایینە هه‌قه‌ی پێ ده‌رده‌خات کە دواهەمین نێردراوو پێغەمبەرەکان هێناویه‌تی به‌سه‌ر هه‌موو ئایین و به‌رنامه‌كان له‌ هه‌موو زه‌وی جا اللە پێی زاڵی ده‌كات به‌سه‌ر سه‌رجه‌م ئایینەکان جا ئایینی پێ ده‌كات به‌ یه‌ک بۆ هه‌موو خه‌ڵکی جیهان جا اللە به‌ به‌نده‌كه‌ی نوره‌كه‌ی ته‌واو ده‌كات هەرچەندە تاوانكارانیش ڕقیان له‌ ده‌ركه‌وتنی بێت و حەزی پێنەکەن. كه‌واته‌ له‌به‌رچی ئه‌ی گه‌لی موسڵمانان ئه‌م بانگه‌وازكاره‌ بۆ به‌شه‌ر بۆ لای په‌رستنی اللە ی تاک و تەنهای زاڵ ڕه‌ت ده‌كه‌نه‌وه‌، ئایا وایده‌بینن بانگه‌وازه‌كه‌ی ناصر محمد یه‌مانی بەتاڵ و ناڕه‌واو هه‌ڵبه‌ستراوه‌؟ {قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ} صدق الله العظيم.

وه‌ ئه‌ی برایانی موسڵمانانم به‌ڕاستی من نامه‌یه‌كی تایبه‌تم له‌لایه‌ن یه‌كێک له‌ زانایانی شیعه‌ بۆ هاتووه‌ کە ده‌ڵێت:

اقتباس المشاركة :
وەرگیراوی بەشداریەکە :

(ئێمه‌ تامه‌زرۆین بۆ به‌دواكه‌وتنی مه‌هدی و سه‌رخستنی به‌ڵام ئێمه‌ گه‌مژه‌ نین تا به‌بێ بەڵگە شوێنت بكه‌وین جا ئەگه‌ر درۆت كردو ئێمه‌ش به‌ڕاستمان دانایت ئه‌وا دنیاو دواییشمان دۆڕاندووه‌ وه‌ ئه‌گه‌ر ڕاستیشت كردو ئێمه‌ش به‌درۆمان زانی ئه‌وا دوایی و شه‌فاعه‌تمان له‌ ده‌ستداوه‌)

لێوەرگیراوەکە کۆتایی هات.
انتهى الاقتباس
كۆتایی هات ئه‌وه‌ی له‌ به‌یانه‌كه‌ی ئه‌میر حاجی یه‌حیا وه‌رگیراوه‌ (کە وەستێندراوە نه‌ک له‌لایه‌ن ئێمه‌وه‌ دواتریش بەندكردنه‌كه‌ی له‌سه‌ر هه‌ڵده‌گرین تا به‌ڵگه‌كه‌یمان بۆ بهێنێت)، پاشان به‌ وه‌ڵامێکی حه‌ق و ڕاست و دروست وه‌ڵامی ده‌ده‌ینه‌وه‌ ده‌رباره‌ی گرنگترین ئه‌م پارچه‌یه‌ی وه‌رمان گرتووه‌ له‌ به‌یانه‌كه‌ی كه ‌بریتی یه‌ له‌وه‌ی ده‌ڵێت:

اقتباس المشاركة :
وەرگیراوی بەشداریەکە :

(ئێمه‌ تامه‌زرۆین بۆ به‌دواكه‌وتنی مه‌هدی و سه‌رخستنی به‌ڵام ئێمه‌ گه‌مژه‌ نین تا به‌بێ بەڵگە شوێنت بكه‌وین جا ئەگه‌ر درۆت كردو ئێمه‌ش به‌ڕاستمان دانایت ئه‌وا دنیاو دواییشمان دۆڕاندووه‌ وه‌ ئه‌گه‌ر ڕاستیشت كردو ئێمه‌ش به‌درۆمان زانی ئه‌وا دوایی و شه‌فاعه‌تمان له‌ ده‌ستداوه‌)

لێوەرگیراوەکە کۆتایی هات.
انتهى الاقتباس
ده‌ڵێین ئه‌ی ئه‌میر حاجی یه‌حیا، ئه‌وه‌ كێ یه‌‌‌ فه‌توای بۆ داویت ناصر محمد یه‌مانی پێتان ده‌ڵێت بڕوام پێبكه‌ن من مه‌هدی چاوه‌ڕوانكراوی حه‌قم له‌لایەن په‌روه‌ردگارەکەتانه‌وه‌؟ به‌ڵكو ده‌مانبینیت فه‌توا بۆ سه‌رجه‌م پشتیوانەکان و سه‌ردانیكاران ده‌ده‌ین به‌ حه‌ق جا ده‌ڵێین: بزانن بۆ هه‌موو بانگه‌وازێک به‌ڵگه‌ هه‌یه‌، جا ئەگه‌ر من به‌سه‌رتاندا زاڵ نه‌بووم به‌ زانست و ده‌سه‌ڵاتی به‌یانی‌ حه‌ق و ڕاست و دروستی قورئان کە عه‌قڵ و مه‌نتق قبوڵی ده‌كات جا ئەگه‌ر من ئه‌مه‌م نه‌كرد ئه‌وا مه‌هدی چاوه‌ڕوانكراو نیم ئەگه‌ر هاتوو به‌ڵگه‌م به‌ به‌یانی حه‌ق و ڕاست و دروستی قورئان بۆ نه‌هێنان ئه‌وه‌ی اللە ی ڕه‌حمان فێری كردووم به‌ وه‌حی تێگه‌یشتن (وحي التفهيم) نه‌ک وه‌سوه‌سه‌ی شه‌یتانی نه‌فره‌تلێكراو، جا بۆ هه‌موو بانگه‌وازێک به‌ڵگه‌ هه‌یه‌. جا با بۆ لای قورئان حوكم بكه‌ین تا بزانین كێمان له‌سه‌ر حه‌قه‌و چاكترین ته‌فسیری هێناوه‌، بە پشتڕاستکردنەوەی ئەم فەرموودەیەی اللە ی پایەبەرز: {وَلَا يَأْتُونَكَ بِمَثَلٍ إِلَّا جِئْنَاكَ بِالْحَقِّ وَأَحْسَنَ تَفْسِيرًا} صدق الله العظيم [الفرقان:33].

ئه‌مه‌ش له‌به‌رئه‌وه‌ی اللە ده‌سه‌ڵاتی منی به‌ زانست به‌سه‌رئێوەدا زیاد كردووه‌ هه‌روه‌ک چۆن ده‌سه‌ڵاتی زانستی خه‌لیفه‌كه‌ی خۆی ئاده‌می زیادكرد به‌سه‌ر فریشته‌كان تا ئەمە ببێته‌ به‌ڵگه‌ی خه‌لافه‌ت له‌ هه‌موو زه‌مان و كات و شوێنێک بۆ ئه‌وكه‌سه‌ی اللە هه‌ڵیده‌بژێرێت به‌ خه‌لیفەو ئیمام، به‌هه‌مان شێوه‌ هەروەک چۆن ده‌سه‌ڵاتی زانستی ئیمامه‌ هه‌ڵبژێردراوه‌كه‌ی نەوەی ئیسرائیلی ئیمام طالوتی زیادكرد، كاتێكک پێغه‌مبه‌ره‌كه‌یان پێی وتن: {وَقَالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إِنَّ اللَّهَ قَدْ بَعَثَ لَكُمْ طَالُوتَ مَلِكًا قَالُوا أَنَّىٰ يَكُونُ لَهُ الْمُلْكُ عَلَيْنَا وَنَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْكِ مِنْهُ وَلَمْ يُؤْتَ سَعَةً مِّنَ الْمَالِ قَالَ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ وَاللَّهُ يُؤْتِي مُلْكَهُ مَن يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (274)} صدق الله العظيم [البقرة].

هه‌رچی سه‌باره‌ت به‌ فه‌تواكه‌ته‌‌ به‌ ناحه‌ق له‌وه‌ی ده‌ڵێیت:


اقتباس المشاركة :
وەرگیراوی بەشداریەکە :

(ئێمه‌ تامه‌زرۆین بۆ به‌دواكه‌وتنی مه‌هدی و سه‌رخستنی به‌ڵام ئێمه‌ گه‌مژه‌ نین تا به‌بێ بەڵگە شوێنت بكه‌وین جا ئەگه‌ر درۆت كردو ئێمه‌ش به‌ڕاستمان دانایت ئه‌وا دنیاو دواییشمان دۆڕاندووه‌ وه‌ ئه‌گه‌ر ڕاستیشت كردو ئێمه‌ش به‌درۆمان زانی ئه‌وا دوایی و شه‌فاعه‌تمان له‌ ده‌ستداوه‌)

لێوەرگیراوەکە کۆتایی هات.
انتهى الاقتباس
پاشان پێت ده‌ڵێین به‌ڕاستی ترست له‌سه‌رنی یه‌ ئه‌گه‌ر هاتوو ئه‌وه‌تان به‌ڕاست دانا اللە ناصر محمد یه‌مانی به‌ خه‌لیفه‌ به‌سه‌رتاندا هه‌ڵبژاردووه‌ پاشان به‌ڕاستانداناوه‌ له‌به‌رئه‌وه‌ی به‌ ئایه‌ته‌ ڕوون و ئاشكراكانی په‌روه‌ردگاره‌كه‌تان به‌ڵگه‌تان به‌سه‌ردا ده‌هێنێته‌وه‌ جا هیچ گوناهێک له‌مه‌دا نی یه‌ ئەگه‌ر ئه‌مه‌تان به‌ڕاستدانا ئه‌و مه‌هدی چاوه‌ڕوانكراوه‌ له‌دوای ئه‌وه‌ی به‌ڵگه‌ی به‌سه‌رداهێنانه‌وه‌ به‌ ئایه‌ته‌‌كانی اللە له‌ ئایه‌ته‌ مەحكه‌مه‌ ڕوون و ئاشكراكانی كتێب، وه‌ ئه‌گه‌ر ته‌نانه‌ت ئه‌و مه‌هدی چاوه‌روانكراویش نه‌بوو ئه‌وا ئه‌و كاته‌ درۆیه‌كه‌ له‌سه‌ر خۆی ده‌كه‌وێت و هه‌رگیز هیچ خراپه‌و به‌ڵایه‌ک توشی ئێوه‌ نابێت به‌هۆی به‌ڕاستدانانی نه‌ هیچ دۆڕاویەکیش مادام بانگەوازتان ده‌كات بۆ په‌رستن و به‌ندایه‌تیكردنی اللە به‌ ته‌نهاو ده‌ڵێت ئه‌و اللە یە په‌روه‌ردگاری من و په‌روه‌ردگاری ئێوه‌شه‌ جا بیپه‌رستن. به‌ڵام كاره‌ساته‌كه‌ له‌سه‌رتان ئه‌وه‌یه‌ ئه‌ی ئه‌میر یه‌حیا ئەگەر هاتوو ناصر محمد یه‌مانی به‌ڕاستی مه‌هدی چاوه‌روانكراو بێت و ئێوه‌ش پشتی لێبكه‌ن، جا ئایا تۆ له‌ كوێی حیكمه‌تی ئه‌م پیاوه‌ باوەڕدارەی كه‌س و كاری فیرعه‌ونیت ئه‌وه‌ی ده‌یوت: {أَتَقْتُلُونَ رَجُلًا أَن يَقُولَ رَبِّيَ اللَّهُ} صدق الله العظيم [غافر:28]؟

پاشان فه‌توای بۆ دان به‌وه‌ی هیچ كێشه‌یه‌ک له‌مه‌دا نی یه‌ ئەگه‌ر هاتوو موسا درۆزن بێت ئەگه‌ر وابوو ئه‌وا ئه‌و كاته‌ درۆیەكه‌ له‌سه‌ر خۆی ده‌كه‌وێت به‌ڵام كێشه‌كه‌ ئه‌وه‌یه‌ ئه‌گه‌ر هاتوو ئه‌و ڕاستی كرد ئه‌وكاته‌ هه‌ندێک له‌وه‌ی به‌ڵێنی پێداون توشتان ده‌بێت جا ووردبه‌ره‌وه‌ له‌ حیكمه‌تی ئه‌م قسه‌ كه‌م و كورته‌ت برای به‌رێز وه‌ هیوادارم یه‌كێک له‌ پشتیوانەکان ئه‌م ئایه‌تانه‌ بهێنێت کە باسی مه‌نتقی ئه‌م باوەڕدارە ده‌كات كه‌ له‌‌ كه‌س و كاری فیرعه‌ون بوو له‌به‌ر ئه‌وه‌ی ئێستا ناچارم بچم بۆ پارشێو كردن.

وە دروودو سڵاو لەسەر نێردراوو پێغەمبەرەکان سوپاس و ستایشیش بۆ اللە ی پەروەردگاری هەموو خەڵکی جیهان..
ئیمام ناصر محمد ئيمانی.
ــــــــــــــــــــــــ

اقتباس المشاركة 4998 من موضوع المهديّ المنتظَر يفتي في الزمن الذي لبثه أهل الكهف في كهفهم ..


- 7 -
الإمام ناصر محمد اليماني
09 - 09 - 1430 هـ
30 - 08 - 2009 مـ
01:22 صباحاً
ـــــــــــــــــــ



لماذا لم يقل الله تعالى: [قال ربكم أعلمُ بما لبثتم]؛ بل قال: {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَذِهِ}
صدق الله العظيم ؟

اقتباس المشاركة :
الإمام ناصر محمد اليماني
25 - 08 - 1430 هـ
17 - 08 - 2009 مـ
02:35 صباحاً
ـــــــــــــــــــــ


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
{قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَذِهِ إِلَى الْمَدِينَةِ فَلْيَنظُرْ أَيُّهَا أَزْكَى طَعَاماً فَلْيَأْتِكُم بِرِزْقٍ مِّنْهُ وَلْيَتَلَطَّفْ وَلَا يُشْعِرَنَّ بِكُمْ أَحَداً (19) إِنَّهُمْ إِن يَظْهَرُوا عَلَيْكُمْ يَرْجُمُوكُمْ أو يُعِيدُوكُمْ فِي مِلَّتِهِمْ وَلَن تُفْلِحُوا إِذاً أَبَداً (20)} صدق الله العظيم [الكهف].

وموضع السؤال هو:
{قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَٰذِهِ} صدق الله العظيم

فلماذا لم يقل الله تعالى: (قال ربكم أعلمُ بما لبثتم)؛ بل قال:
{قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَٰذِهِ} صدق الله العظيم؟ برغم أنّ الذي يخاطبهم هو واحدٌ: {قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا يَوْمًا أو بَعْضَ يَوْمٍ قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَٰذِهِ إِلَى الْمَدِينَةِ فَلْيَنظُرْ أَيُّهَا أَزْكَىٰ طَعَامًا فَلْيَأْتِكُم بِرِزْقٍ مِّنْهُ وَلْيَتَلَطَّفْ وَلَا يُشْعِرَنَّ بِكُمْ أَحَدًا (19)} صدق الله العظيم [الكهف].

فهل فهمتم موضع السؤال بالضبط؟ سوف نقوم بتكبيره في قول الله تعالى:
{قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا يَوْمًا أو بَعْضَ يَوْمٍ قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَٰذِهِ إِلَى الْمَدِينَةِ فَلْيَنظُرْ أَيُّهَا أَزْكَىٰ طَعَامًا فَلْيَأْتِكُم بِرِزْقٍ مِّنْهُ وَلْيَتَلَطَّفْ وَلَا يُشْعِرَنَّ بِكُمْ أَحَدًا (19)} صدق الله العظيم

وسلامٌ على المُرسلين، والحمدُ لله ربّ العالمين..
الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
انتهى الاقتباس
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على خاتم الأنبياء والمُرسلين وآله الطيبين الطاهرين والتابعين للحقّ إلى يوم الدين..

والجواب يا أولي الألباب المُتدبرين لآيات الكتاب وكانت أقرب الإجابات هي إجابة الأواب، ونزيدكم علماً عن سبب الجمع للمُخاطبين وردّ المُخاطب كذلك بالجمع، فأمّا سبب أنّ المُخاطب منهم خاطب بلسان الجمع، وقال:
{قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا} صدق الله العظيم [الكهف:19]. وذلك لأنه لو خاطبهم بالمثنى فأصبح ليس منهم ولم يلبث معهم لو قال كم لبثتما وبما أنه منهم فهو يسألهم عن لبثهم جميعاً ولذلك كان الخطاب بصفة الجمع، فقال: {قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ} ثم ردوا عليه كذلك الجواب بالجمع لأنه المخاطب هو كذلك لبث معهم، ولذلك قالوا: {قَالُوا لَبِثْنَا}، ومن ثم جاء ردّ الجواب من السائل كذلك بالجمع لأنّه واحد منهم بعد أن سمع ردّ الجواب عن عدم التأكيد كم قدر لبثهم يوماً أو بعض يومٍ أو أكثر من ذلك ثمّ تكلم بالجواب الذي يشملهم هو والمُخاطبين جميعاً، ولذلك وقال: {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ} [الكهف:19]. وذلك لأنّه واحدٌ منهم.

فتبيّنت لنا الحكمة بالحقّ من الخطاب للمثنى بالجمع في قوله:
{قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا} وذلك لأنهم ثلاثة وليسوا اثنين، ولو قال (كم لبثتما) لأصبح الذي يخاطبهم ليس منهم ولم يلبث معهم وبما أنه منهم لا ينبغي أن يكون الخطاب بالمثنى لأن أصحاب الكهف سوف يصبح عددهم ليس إلا اثنان لو كان الخطاب بالمثنى، ولكن سؤالهم هو عن لبثهم ونفسه لأنه منهم، ولكن كلام الله دقيق في منتهى الصدق. فما رأيكم لو وجدنا أن السائل يقول (كم لبثتما) لأصبح السائل خارجاً عن عدد أصحاب الكهف، وكذلك لو قال السائل: (قال ربكم أعلم بما لبثتما) لأخرج نفسه أنه ليس منهم ولذلك ردّ عليهم باسمه واسمهم جميعاً فرد علم لبثهم لعلام الغيوب، ولذلك قال: {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ} صدق الله العظيم [الكهف:19].

وذلك لأنه يتكلم بلسان الجمع ولم يخرج نفسه من عدد أصحاب الكهف لأنه واحدٌ منهم وقُضي الجواب عن الحكمة من المخاطب بلفظ الجمع وكذلك قُضي الجواب عن سبب قول المفرد باسم الجمع:
{قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ}. وذلك لأنه واحدٌ منهم وهي النتيجة التي توصلوا إليها أنهم لا يعلمون جميعاً كم قدر لبثهم فتكلم عنهم بلسان الجمع لأنهُ واحدٌ منهم قد اتفقوا أنّهم لا يعلمون جميعاً قدر لبثهم ولذلك نطق باسم الجمع بالنتيجة التي توصلوا إليها: {قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ}.

إضافةً أنّ اللغة العربيّة لا تنفي خطاب المثنى بالجمع وإنما أردنا أن نزيدكم علماً عن السبب بقول المخاطب أنه لو قال كم لبثتما لأصبح خارجاً عن عدد أصحاب الكهف وكأنه دخيلٌ جديدٌ عثر عليهم، فحتماً سوف يسألهم بالمثنى لأنّ المخاطَبَين هما اثنان وبما أنه واحدٌ منهم ولذلك كان سؤاله عن لبثهم جميعاً، ولذلك قال كم لبثتم ((أي أنا وأنتم)) وذلك ردّه بحال الجمع:
{قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ} صدق الله العظيم.

وسبق وأن فصّلنا عددهم وقصتهم وأسماءهم وشأنهم والحكمة من بقائهم، وسبق وأن أفتينا أنه يوجد هناك قول الحقّ في شأنهم الذي أحصى عددهم بالحقّ فجعله الله حدثاً مستقبلياً ولم يُقَل بعد وهو القول الأول:
{سَيَقُولُونَ ثَلَاثَةٌ رَّابِعُهُمْ كَلْبُهُمْ} صدق الله العظيم [الكهف:22].

وذلك هو القول الحقّ للمهديّ المنتظَر وأنصاره ليكونوا من آيات التصديق للحزب الحقّ الذي أحصى عددهم ولبثهم وقصتهم فيبعثهم الله للبشر ليعلموا الحقّ من ربهم أيّ الحزبين أحصى عددهم ولبثهم وقصتهم بالحقّ وما عداه باطل. تصديقاً لقول الله تعالى:
{ثُمَّ بَعَثْنَاهُمْ لِنَعْلَمَ أَيُّ الْحِزْبَيْنِ أَحْصَىٰ لِمَا لَبِثُوا أَمَدًا} صدق الله العظيم [الكهف:12].

وهذا هو بعثهم الأخير بعد انقضاء لبثهم الثاني والأخير لأنّ بعثهم الأخير هو شرطٌ من أشراط الساعة الكُبرى، وإنما الحكمة عن سبب العثور عليهم من قبل لكي يقوموا عليهم بالبنيان حتى تأتي الحكمة من بقائهم نائمين، ولم يحِط الذين عثروا عليهم من أمرهم شيئاً إلا أنهم علموا أنّ بقاءهم نائمين لا بدّ لله حكمةٌ بالغةٌ من ذلك ولذلك قالوا:
{فَقَالُوا ابْنُوا عَلَيْهِم بُنْيَانًا رَّبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ} صدق الله العظيم [الكهف:21].

وذلك لأنهم أدركوا أنّ لله حكمةٌ بالغةٌ من بقائهم فلم يجدوهم ميتين بل نائمين، حاولوا إيقاظهم ليسألوهم عن شأنهم وقصتهم فلم يستطيعوا إيقاظهم ثم أدركوا أنّ لله حكمة بالغة من بقائهم نائمين، ولذلك قرروا أن يقيموا عليهم بنياناً للتمويه حتى يأتي قدر الحكمة من بقائهم، ولكن الله قد أخبركم عن الحكمة من بقائهم في محكم كتابه، وقال الله تعالى:
{وَكَذَٰلِكَ أَعْثَرْنَا عَلَيْهِمْ لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا} صدق الله العظيم [الكهف:21].

والسؤال فمن هم الذين يعلمون:
{أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا} صدق الله العظيم؟ فهل هم أصحاب الكهف ولكنهم ليسوا بمكذبين بالساعة، أم يقصد الذين عثروا عليهم {لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا}؟ ولكن الذين عثروا عليهم لم يتوصلوا أبداً إلى الحكمة من بقائهم وأنهم شرطٌ من أشراط الساعة الكُبَر؛ بل تنازعوا في شأنهم بالجدل فكلٌّ توقع لهم حكمة غير حكمة الآخرين ومن ثمّ لم يتوصلوا عن الحكمة من بقائهم، ولذلك قالوا: {فَقَالُوا ابْنُوا عَلَيْهِم بُنْيَانًا رَّبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ} صدق الله العظيم [الكهف:21].

وبقي السؤال بدون جواب فمن هم المقصودون
{لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا} صدق الله العظيم [الكهف:21]؟ إنهم أمّة أخرى في آخر الزمان في عصر أحداث أشراط الساعة الكبرى؛ إنهم أمّة المهديّ المنتظَر في عصر بعثه تلك هي الأمّة المعدودة في الكتاب الذي أخّر الله موعد العذاب إلى عصرهم. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَلَئِنْ أَخَّرْنَا عَنْهُمُ الْعَذَابَ إِلَىٰ أُمَّةٍ مَّعْدُودَةٍ لَّيَقُولُنَّ مَا يَحْبِسُهُ أَلَا يَوْمَ يَأْتِيهِمْ لَيْسَ مَصْرُوفًا عَنْهُمْ وَحَاقَ بِهِم مَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ} صدق الله العظيم [هود:8].

وبقي معنا المزيد من البيان لقول الله تعالى:
{لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا} صدق الله العظيم [الكهف:21]، فما هو وعد الله الحقّ؟ هو التصديق بوعده الحقّ: {هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ (9)} صدق الله العظيم [الصف:9].

إذاً على يد من يظهر الله دين الحقّ على الدين كلّه في الأرض جميعاً؟ إنه في عصر المهديّ المنتظَر ناصر محمد اليماني خليفة الله في الأرض الذي سوف يظهره الله على العالمين جميعاً ويظهر به الله الدين الحقّ الذي جاء به خاتم الأنبياء والمُرسلين على الدين كُله في الأرض جميعاً فيهيمن به الله على كافة الأديان فيوحّد به الدين على العالمين أجمعين فيتمّ الله بعبده نوره ولو كره المجرمون ظهوره. فلماذا تنكرون يا معشر المُسلمين الداعي للبشر إلى عبادة الله الواحد القهار، فهل ترون دعوة ناصر محمد اليماني باطلاً ومنكراً وزوراً؟
{قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ} صدق الله العظيم.

ويا إخواني المُسلمين لقد جاءتني رسالة على الخاص يقول فيها أحد علماء الأمّة من الشيعة:
اقتباس المشاركة :
(فنحن بقدر ما نتوق لاتباع المهديّ ونصرته إلا أننا لسنا بحمقى حتى نتبعك من غير دليل فإن كذبت وصدقناك خسرنا الدنيا والآخرة وإن صدقت وكذبناك خسرنا الآخرة والشفاعة)
انتهى الاقتباس
انتهى الاقتباس من بيان أمير الحاج يحيي (الموقوف وليس من قبلنا وسوف يُرفع عنه الحظر ليأتينا بحُجته)،ثم نردّ عليه بالجواب الحقّ عن أهم ما اقتبسنا من بيانه وهو قوله:
اقتباس المشاركة :
(فنحن بقدر ما نتوق لاتباع المهديّ ونصرته إلا أننا لسنا بحمقى حتى نتبعك من غير دليل فإن كذبت وصدقناك خسرنا الدنيا والآخرة وإن صدقت وكذبناك خسرنا الآخرة والشفاعة)
انتهى الاقتباس
ونقول يا أيها الأمير الحاجّ يحيي، من ذا الذي أفتاك أنّ ناصر محمد اليماني يقول لكم صدقوني أني المهديّ المنتظَر الحقّ من ربّكم؟ بل تجدنا نفتي كافة الأنصار والزوار بالحقّ فنقول: اعلموا أنّ لكُل دعوى برهانٌ، فإذا لم أهيمن عليكم بالعلم والسُلطان بالبيان الحقّ للقرآن الذي يقبله العقل والمنطق فإذا لم أفعل فلست المهديّ المنتظَر ما لم آتيكم ببرهان البيان الحقّ للقرآن مما علمني الرحمن بوحي التفهيم وليس وسوسة شيطانٍ رجيمٍ، فلكل دعوى برهان. فلنحتكم إلى القرآن لكي نعلم أيّنا على الحقّ وأحسن تفسيراً. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَلَا يَأْتُونَكَ بِمَثَلٍ إِلَّا جِئْنَاكَ بِالْحَقِّ وَأَحْسَنَ تَفْسِيرًا} صدق الله العظيم [الفرقان:33].


وذلك لأنّ الله زادني عليكم بسطةً في العلم كما زاد خليفته آدم بسطةً في العلم على الملائكة ليكون برهان الخلافة في كُلّ زمانٍ ومكانٍ لمن اصطفاه الله خليفة ًوإماماً، وكذلك كما زاد الإمام المُصطفى لبني إسرائيل الإمام طالوت، وقال لهم نبيهم:
{وَقَالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إِنَّ اللَّهَ قَدْ بَعَثَ لَكُمْ طَالُوتَ مَلِكًا قَالُوا أَنَّىٰ يَكُونُ لَهُ الْمُلْكُ عَلَيْنَا وَنَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْكِ مِنْهُ وَلَمْ يُؤْتَ سَعَةً مِّنَ الْمَالِ قَالَ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ وَاللَّهُ يُؤْتِي مُلْكَهُ مَن يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (274)} صدق الله العظيم [البقرة].

وأمّا بالنسبة لفتواك بغير الحقّ في قولك:
اقتباس المشاركة :
(فإن كذبت وصدقناك خسرنا الدنيا والآخرة وإن صدقت وكذبناك خسرنا الآخرة والشفاعة)
انتهى الاقتباس
ثم نقول لك إنه لا خوف عليكم لئن صدقتم بأنّ ناصر محمد اليماني اصطفاه الله خليفةً عليكم ثم صدقتموه لأنّه يحاجكم بآيات ربكم البيّنات فلا لوم عليكم ولا إثم إن صدقتم أنّه المهديّ المنتظَر بعد أن حاجكم بآيات الله من محكم كتابه، فحتى وإن لم يكن المهديّ المنتظَر فعليه كذبه ولن يصبكم سوءٌ بسبب تصديقه ولا خسارة ما دام يدعوكم إلى عبادة الله وحده ويقول ربي الله وربكم فاعبدوه. ولكن الكارثة عليكم أيها الأمير يحيي لو كان ناصر محمد اليماني هو حقاً المهديّ المنتظَر وأنتم عنه مُعرضون، فأين أنت من حكمة مؤمن آل فرعون الذي قال: {أَتَقْتُلُونَ رَجُلًا أَن يَقُولَ رَبِّيَ اللَّهُ} صدق الله العظيم [غافر:28]؟ ثم أفتاهم أنه لا مشكلة إن كان موسى كاذباً وعليه كذبه ولكن المشكلة أن يكون صادقاً يصبكم ببعض الذي يعدكم، فتدبر قول الحكمة المناقضة لحكمتك أخي الكريم وأرجو من أحد الأنصار أن يأتيه بالآيات من منطق مؤمن آل فرعون نظراً لأني مضطر للانصراف للسحور.

وسلامٌ على المُرسلين، والحمدُ لله ربّ العالمين..
الإمام ناصر محمد اليماني.
ــــــــــــــــــــــــ


اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..