ئیمام ناصر محمد یەمانی
10 - 04 - 1432 کۆچی
16 - 03 - 2011 زایینی
05:39 بەیانی
[بۆ بەدواداچوونی بەستەری سەرەکی بەشداری بەیانەکە]
https://nasser-alyamani.org./showthread.p...079#post_13079
ــــــــــــــــــ
جیاوازی لەنێوان شوراو دیموکراسی..
بەناوی الله ی لەھەموو میھرەبان و بەبەزەییەکان میھرەبانترو بە بەزەییتر، وەدروودو سڵاو لەسەر محمد و کەس و کارە پاکەکەی و هەموو بەسەرخەرانی اللە ی تاک و تەنهای زاڵ لەیەکەمینەکان و دواهەمینەکان تاکو ئەو ڕۆژەی اللە لێپرسینەوە لەگەڵ بەندەکانیدا دەکات لەسەر ئایینەکەیان..
سەلام و ڕەحمەت و بەرەکەتی اللە تان لەسەربێت، سەبارەت بە فەرمانی شورا لە کتێبدا جا ئەوە بریتیە لەفەرمانێک لەلایەن اللە وە بۆ فەرمان بەدەست (وەلی ئەمر) ی دەوڵەت کەوا فەرمانێک نادات لە بەرژەوەندی گشتی هەتا ئەو کاتەی دەگاتە ئەنجومەنی شورا بۆ گوێگرتن لە ڕاو بۆچوونەکانی هەموویان، بەڵام هیچ فەرمانێک بۆ ئەنجومەنی شورا نیە، ئەگەر وابێت ئەوا بەبێ شک و گومان و دوودڵی جیاوازی و دووبەرەکی ڕوودەدات ئەگەر بێتو عەزمەکە لەسەر دەرکردنی بڕیارەکە بەدەستی یەک پیاو نەبێت، هەرلەبەرئەوەش اللە ی پایەبەرز فەرموویەتی:
{وَشَاوِرْهُمْ فِي الأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِين} صدق الله العظيم [آل عمران:159].
وەبەیانی حەق و ڕاست و دروستیش بۆ ئەم فەرموودەیەی اللە ی پایەبەرز:
{فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِين}.
بەمانای جا ئەگەر بڕیارەکەت دەرکرد کەوا بەگرتنەبەری ڕایەکی گونجاوە ئەوکاتە پشت بە اللە ببەستە.
وەدیموکراسیش شوڕا نیە، وە ئەو دیموکراسیەی کەوا دەیبینین لەلای خەڵکی ئەمڕۆ خۆی لەخۆیدا بریتیە لەجیاوازی و دووبەرەکی؛ بەڵکو شوڕا بریتیە لە ڕاوێژکردن دەربارەی فەرمانێک بەو مەرجەی بڕیارەکە بەدەستی یەک کەس بێت کە ئەویش بریتیە لە ئەمیرەکە لەسەریان، بەڵکو ئەنجومەنی شوڕا تەنها مافی شورایان هەیەو مافی دەرکردنی بڕیارەکەیان نیە بەڵکو تەنها مافی شوڕایان هەیە، جا لەپاش ئەوە ڕۆڵی ئەمیرەکە دێت لە دەرکردنی ئەو بڕیارەی کەوا عەقڵ و دڵەکەی قەناعەتی پێدەکات هەروەکو ئەوەی اللە پێی نیشانداوە ئەگەر بێتو لە چاکەکاران بێت و هیچی نەوێت تەنها چاکسازی وڵات و بەندەکان نەبێت ئەوەندەی بتوانێت.
جا شوڕا دیموکراسی نیە؛ بەڵکو بڕیارەکە بەتەنها دەبێت بەدەستی یەک کەس بێت کە ئەویش بریتیە لە ئەمیرەکە لەسەریان تاکو لەوێدا جیاوازی و دووبەرەکی و ناکۆکی دروست نەبێت جا هەردەبێت دەرکردنی بڕیارەکە تەنها بەدەستی یەک کەس بێت کەوا بریتیە لەئەمیرەکە لە نزمەوە بۆ بەرز.
وە مانای قسەکەشم لەنزمەوە بۆ بەرز بەو واتایەی لە دوو کەسەوە بۆ هەزار تاکو ملیۆن کەس تاکو ترلیۆن کەس جا هەردەبێت دەرکردنی بڕیارەکە بەدەستی یەک کەسیان بێت کەوا هیچ یەکێک لەوانەی لەبەردەستیەتی بەشداری نەکەن لە دەرکردنی بڕیارەکە تاکو جیاوازی و دووبەرەکی و ناکۆکی دروست نەبێت.
بەڵکو بۆ ئەنجومەنی شوڕا تەنها حەقی شوڕاکردن هەیە وە اللە ڕێگای لە ئەمیرەکە گرتووە بەدەرکردنی بڕیار دەربارەی هەر کاروبارێکی گشتی دەوڵەت تەنها لەدوای جێبەجێ کردنی شوڕاکە نەبێت، جا لەپاش ئەوە بڕیارەکە دەگەڕێتەوە بۆ ئەمیرەکە وە مەرجیش نیە بڕیارەکە بە زۆرینە وەربگیرێت جا پشت بە پێشنیاری زۆرینە ببەسترێت.
جا شوڕا دیموکراسی نیە هەتا ئەگەر تەنانەت ئەنجومەنی شوڕا لەسەر یەک ڕاشبن ئەوا ئەمیرەکە ناچار نیە لەسەر گرتنە بەری ڕایەکە تەنها ئەگەر ببینێت گونجاوە، ئایا نازانی ئەی (ٱبا بکر) کە هەتا ئەگەر بهاتبا اللە ی تاک و تەنهاش کەسێک لەگەڵیدا هاوبەش بوایە لە دەرکردنی بڕیاردا ئەوا ئاسمانەکان و زەوی تێک دەچوو وە جیاوازو ناکۆک دەبوون چونکە ئەو کاته هەر پەرستراوێک دەچوو بەلای دروستکراوانی خۆیەوەو هەندێکی خۆی بڵند دەکرد بەسەر هەندێکی تردا؟ بەپشتڕاستکردنەوەی ئەم فەرموودەیەی اللە ی پایەبەرز:
{مَا اتَّخَذَ اللَّهُ مِنْ وَلَدٍ وَمَا كَانَ مَعَهُ مِنْ إِلَهٍ إِذًا لَذَهَبَ كُلُّ إِلَهٍ بِمَا خَلَقَ وَلَعَلا بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يَصِفُونَ} صدق الله العظيم [المؤمنون:91].
لەبەرئەوەی ئەوان دواتر جیاوازو ناکۆک دەبوون ئەگەر بهاتبا اللە لەحوکمەکەیدا یەکێک شەریک و هاوبەشی بووایە، هەرلەبەرئەوەش اللە ی پایەبەرز فەرموویەتی:
{أَبْصِرْ بِهِ وَأَسْمِعْ مَا لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلا يُشْرِكُ فِي حُكْمِهِ أَحَدًا} صدق الله العظيم [الكهف:26].
لەبەرئەوەی ئەگەر بهاتبا یەکێک هاوبەشی بووایە لە حوکم و بڕیاردا لە گەردوون ئەوا ئەوکاتە جیاوازو ناکۆک دەبوون، ئەمەش هێنانەوەی نمونەیەکە الله ش خاوەنی هەموو سیفاتێکی بەرزو بڵندو پیرۆزە پاک و بێگەردی و پایەبەرزی و گەورەیی بۆی؛ بەڵکو ئەی برای بەڕێزم هەتا ئەگەر تەنانەت دوو یان سێ کەسیش گەشتیان کرد لەگەڵ یەکتردا جا ئەگەر دیموکراسیەت هەبێت ئەوا هەر یەکێکیان ڕایە کەسیەکەی خۆی وەردەگرێت کەواتە ئەوکاتە جیاوازو ناکۆک دەبن و هەر یەکێکیان بە ڕێگایەکدا دەڕوات، وە بۆ گەرەنتی جیاوازو ناکۆک نەبوونیان ئەوا هەردەبێت یەکێکیان ببێت بە ئەمیرو ئەوانی تریش مافی شوڕایان هەیە بەتەنها جا هیچ فەرمانێکیان بۆ نیە لە دەرکردنی بڕیاردا تاکو جیاوازی و ناکۆکی ڕوونەدات لەنێوانیان تاکو بەش بەش و پارجە پارچە نەبن، هەر لەبەرئەوە محمد پێغەمبەری اللە دروودو سڵاوی اللەلەسەرخۆی و کەس و کارەکەی فەرموویەتی:
[إِذا كانُوا ثَلاَثَةً فِي سَفَرٍ فَليُؤَمِّرُوا عَلَيهِم أَحَدَهُم] صدق عليه الصلاة والسلام.
وەئەوەش دەزانم کەوا وەکو خۆی (ٱبو بکر) پرسیار دەکات دەربارەی کە بریتیە لەوەی: "ئایا دەرکردنی بڕیارەکە بەگوێرەی زۆرینەیە؟ وە بۆ حاکمەکە نەبێت کەوا گوێ بدات بە پێشنیاری کەمینەکە؟". جا لەپاش ئەوە وەڵامی دەدەینەوە بەحەق و دەڵێین: نەخێر ئەی (ٱبا بکر)! جا دەرکردنی بڕیار بەگوێرەی زۆرینە نیە جا بەڕاستی لەوەیە ئەوان هەڵە بکەن لە ڕایەکەیان و ڕایە پێکراوو دروستەکەش لەگەڵ کەمینەکەدا بێت! بەڵکو بڕیارەکە دەگەڕێتەوە بۆ ناوبژیوانی و دادوەری عەقڵ لەلای حاکمەکەوە جا ئەوگوێ لە ڕاو بۆ چوونەکانیان دەگرێت جا لەپاش ئەوە ئەو پێشنیارە وەردەگرێت کەوا عەقڵەکەی پێکاویەتی بەڕاست و دروستی وە مەرجیش نیە بەگوێرەی زۆرینە بێت بەڵکو بەگوێرەی عەقڵ و مەنتقە جا بەڕاستی لەوەیە زۆرینەکە هەڵە بکەن هەتا تەنانەت 99% شیان بن بەڵام جگە لە یەک کەسیان نەبێت کەوا ڕایەکی هەبێت پێچەوانەی ئەوان بێت لەبەرئەوەی زانست و شارەزایی هەیە جا لەوەیە ئەوکەسە خاوەن پێشنیارە پێکراوە ڕاست و دروستەکە بێت، جا ئەوە دەگەڕێتەوە بۆ لای بەکارهێنانی ئەو عەقڵەی کەوا لەلای حاکمەکەیە جا ئایا ئەوکەسەی پێچەوانەی ئەوانە شتێک دەبینێت کەوا ئەوان نایینن؟ لەوەیە ئەو تاکە کەسە زانست و شارەزایی و ئەزموونی زیاتر هەبێت لە ژیاندا لەم کۆمەڵەیە، وەئەگەر پێشنیارەکە سەلامەت بوو ئەوا دواتر عەقڵی حاکمەکە ئۆقرە دەگرێت بۆ لای لەبەرئەوەی پێشنیارەکەی مەنتقیە. جا لەسەرئەوە نمونەی ئەم سێ برایەت بۆ دەهێنمەوە کەوا باوکیان باخێکی لە ترێی بۆ جێ هێشتبوون وە باوکیان لەژیانەکەی خۆیدا مافی اللە ی لێ دەدا وە لەدوای مردنەکەی سێ منداڵەکانی بوون بە میراتگری باخەکە هەتا ئەوکاتەی کاتی چنینی باخە ترێکە هات جا ئەوان کۆبوونەوە بۆ ڕاوێژکردن (شوڕا) لەبەرئەوەی دەیانویست بەروبوومەکەی بڕنن جا گەورەکەیان وتی: "بەڕاستی باوکمان هەموو جارێک لەترێی باخەکەمانی دەدا بە هەژارو نەداران جا وای دەبینم ئیتر بەشی خۆیان پێدراوە لەباخەکەمان جا ئێمە شایستەترین بە باخەکەمان جا هیچ شتێکیان لێ پێنادەین، ئێوە چۆنی دەبینن؟". جا بچوکەکەیان بە برا گەورەکەی وت: "منیش لەگەڵتم لەم پێشنیارە باشەدا جا دواتر بەیانی زوو دەچین بۆ چنینی بەروبوومەکەی لەکاتێکی زوودا بەر لەوەی هەژارو نەدارەکان ئامادە بن. بەڵام ناوەڕاستەکەیان لەتەمەندا کەوا لەدوای برا گەورەکەیەوە بوو وتی: "بەڵام ڕایەکەی من پێچەوانەی ڕایەکەتانە بەتەواوی، جا من وای دەبینم بەوەی ئێمەش هەمان ئەوە ئەنجام بدەین کەوا باوکمان ئەنجامی دەدا جا بەهەژارو نەدارەکان بدەن هەروەکو بڵێی باوکمان گەڕاوەتەوە بۆ لایان لەهەموو جارێکدا بەوەی مافەکانیان پێدەدات لە باخی ترێکان لەبەرئەوەی مافی هەژارو نەدارەکان لە باخەکەمان بریتیە لە مافی اللە دواتریش اللە بۆمان بەرەکەتدار دەکات".
بەڵام براگەورەکەی و بچوکەکەی نەچوونە ژێر ڕای ناوەڕاستەکەیان سەرەڕای ئەوەی عەقڵەکانیشیان قەناعەتی هێنابوو بەوەی ڕای ناوەڕاستەکەیان ڕایەکی تەواوو چاکەو اللە و پێغەمبەرەکەی پێی ڕازین بەڵام تەماح و ڕەزیلی و چاوچنۆکی ڕێگای لێرگرتن لە قبوڵکردنی ڕای براکەیان و وتیان: "ئێمە دوو کەسین و تۆش یەک جا شوێنی زۆرینەمان بکەوەو بەتەنیا مەمێنەوە بەڕایەکەت".
جا لەپاش ئەوە مەسەلە شەیتانیەکە جێبەجێ بوو کەوا دەڵێت ((لەگەڵ براکانت بە هەرچەندە هەڵەش بن لەتەنیا بوون باشترە)) سەرەڕای قەناعەت نەهێنانیشی بە بڕیارەکەیان؛ جا چی ڕوویدا ئەی (ٱبا بکر)؟ وەڵامەکە بۆ اللە جێ دەهێڵین لە مەحکەمی قورئانی گەورە:
{فَطَافَ عَلَيْهَا طَائِفٌ مِّن رَّبِّكَ وَهُمْ نَائِمُونَ ﴿١٩﴾ فَأَصْبَحَتْ كَالصَّرِيمِ ﴿٢٠﴾ فَتَنَادَوْا مُصْبِحِينَ ﴿٢١﴾ أَنِ اغْدُوا عَلَىٰ حَرْثِكُمْ إِن كُنتُمْ صَارِمِينَ ﴿٢٢﴾ فَانطَلَقُوا وَهُمْ يَتَخَافَتُونَ ﴿٢٣﴾ أَن لَّا يَدْخُلَنَّهَا الْيَوْمَ عَلَيْكُم مِّسْكِينٌ ﴿٢٤﴾ وَغَدَوْا عَلَىٰ حَرْدٍ قَادِرِينَ ﴿٢٥﴾ فَلَمَّا رَأَوْهَا قَالُوا إِنَّا لَضَالُّونَ ﴿٢٦﴾ بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ ﴿٢٧﴾ قَالَ أَوْسَطُهُمْ أَلَمْ أَقُل لَّكُمْ لَوْلَا تُسَبِّحُونَ ﴿٢٨﴾ قَالُوا سُبْحَانَ رَبِّنَا إِنَّا كُنَّا ظَالِمِينَ ﴿٢٩﴾ فَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ يَتَلَاوَمُونَ ﴿٣٠﴾ قَالُوا يَا وَيْلَنَا إِنَّا كُنَّا طَاغِينَ ﴿٣١﴾} صدق الله العظيم [القلم] .
جا ئایا ئەی (ٱبا بکر) ئەگەر وتمان دیموکراسی دەرکردنی بڕیارە بەگوێرەی زۆرینە ئایا دەبینی بەوەی پێشنیارە پێکراوە دروستەکە لەگەڵ ئەو زۆرینەیەدا بێت کەوا دوو کەسەکە لەسەری کۆبوونەوە یان پێشنیارە پێکراوە دروستەکە ئەوەبوو کەوا هی ناوەڕاستەکەیان بوو؟ جا وەڵامەکەت ئاشکراو زانراوە بەوەی پێشنیارە پێکراوو حەقەکە هی ئەو کەسە بوو کەوا ناوەڕاستەکەیان پێشیاری کرد. هەرلەبەرئەوەش اللە ی پایەبەرز فەرموویەتی:
{قَالَ أَوْسَطُهُمْ أَلَمْ أَقُل لَّكُمْ لَوْلَا تُسَبِّحُونَ ﴿٢٨﴾ قَالُوا سُبْحَانَ رَبِّنَا إِنَّا كُنَّا ظَالِمِينَ ﴿٢٩﴾ فَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ يَتَلَاوَمُونَ ﴿٣٠﴾ قَالُوا يَا وَيْلَنَا إِنَّا كُنَّا طَاغِينَ ﴿٣١﴾} صدق الله العظيم [القلم] .
جا ئایا ئەوانە کێن کەوا دەستیان کرد بەلۆمەو سەرزەنشتکردنی یەکتری،؟ ئەوانە دووکەسە زۆرینەکە بوون خاوەن بڕیارە نادروست و خواروخێچەکە، وەحەقەکەش ئەو پێشنیارە بوو کەوا ناوەڕاستەکەیان بەتەنها خاوەنی بوو خۆ ئەگەر سوربووایە لەسەری مادام قەناعەتی هەبوو بەوەی حەقەو ڕایەکی چاک و دروستە جا هەوڵی قەناعەت پێهێنانی براکانی دابووایە بەعەقڵ و مەنتق جا ئەگەر ئەوان ڕوویان وەرگێڕابووایەو ئەویش بیوتبا: "کەواتە با بیکەینە سێ بەش، جا ئەی فڵان بەشی خۆرهەڵاتی بۆتۆ وە ئەی فڵان بەشی خۆرئاوای بۆ تۆ وە ناوەڕاستەکەش بۆ من لەبەرئەوەی دواتر من حەقەکەی اللە دەدەم لە بەشەکەی خۆمدا"؛ ئەوسا پەروەردگارەکەت بەڵایەکی دادەباراند بەسەر بەشی خۆرهەڵات و خۆرئاوای باخەکەداو ناوەڕاستەکەشی دەمایەوە. کەواتە ئەی (ٱبا بکر) هەردەبێت عەقڵ و مەنتق بکرێت بە دادوەر لەهەموو فەرمانێکدا نەک بەگوێرەی زۆرینە، هەرلەبەرئەوەش اللە ی پایەبەرز فەرموویەتی:
{وَإِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلا الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلا يَخْرُصُونَ} صدق الله العظيم [الأنعام:116] .
[ وە هێشتا زانستی زیاترمان لەلایە دەربارەی ئەوەی حوکمی شوڕای ئیسلامی چۆن دەبێت بەحەق بەتەواوی و خاڵی لە عەیب و کەموکورتی، بەڵام هەموو شتێک لە سات و کاتەکەی خۆیداو پێش کاتەکەی ناکەوین جا ئێستا نامانەوێت هەڵسین بە دابەزاندنی یاساکانی دەوڵەتەکەی ئیمام مەهدی جیهانی لەبەرئەوەی من هەرگیز هیچ بڕیارێک نادەم هەتا ئەوکاتەی ئەنجومەنی شوڕای ئیمام مەهدی لێی ئاگادار نەبن و ڕایان لەسەری نەدابێت تاکو پێچەوانەی فەرمانەکەی اللە نەکەم بۆ لای بەندەکەی بەو شوڕایەی کەوا اللە فەرمانی پێ کردووین جا ئەوە بەر لە دەرکردنی بڕیارەکەیە. بەپشتڕاستکردنەوەی ئەم فەرموودەیەی اللە ی پایەبەرز: {فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنْ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنْتَ فَظّاً غَلِيظَ الْقَلْبِ لانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِين} صدق الله العظيم [آل عمران:159] .
وە لەمەنتقدا نیە ئێستا هەڵبستین بە ڕاوێژ کردن دەربارەی فەرمانێکی دەوڵەتەکەی ئیمام مەهدی بەر لە جێگیر بوون و فەتحە ئاشکراکە بەڵکو لەدوای دەرکەوتن و جێگیربوون دواتر ڕاوێژ دەکرێت دەربارەی فەرمانەکانی حوکمی خەلافەتی ئیسلامی جیهانی لەسەر بنەما حەقەکان خاڵی لە عەیب و کەموکورتی ].
وە دروودو سڵاو لەسەر نێردراوو پێغەمبەرەکان سوپاس و ستایشیش بۆ اللە ی پەروەردگاری هەموو جیهان..
خەلیفەی اللە و بەندەکەی؛ ئیمام مەهدی ناصر محمد یەمانی.
_________________
- 4 -
الإمام ناصر محمد اليماني
10 - 04 - 1432 هـ
16 - 03 - 2011 مـ
05:39 صباحاً
ــــــــــــــــــ
الفرق بين الشورى والديمقراطيّة ..
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على محمد وآله الأطهار وجميع أنصار الله الواحد القهار في الأولين وفي الآخرين إلى يوم الدين..
سلام الله عليكم ورحمته وبركاته، بالنسبة لأمر الشورى في الكتاب فهي أمر من الله إلى ولي أمر الدولة أنه لا يقطع أمراً في المصلحة العامة حتى يلقيه على مجلس الشورى لسماع آرائهم جميعاً، ولكن ليس لمجلس الشورى من الأمر شيئاً، إذاً لصار هناك اختلاف لا شكّ ولا ريب إذا لم يكن العزم على اتخاذ القرار بيد رجلٍ واحدٍ. ولذلك قال الله تعالى: {وَشَاوِرْهُمْ فِي الأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِين} صدق الله العظيم [آل عمران:159]، والبيان الحقّ لقول الله تعالى: {فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِين}؛ أي فإذا اتخذت القرار وهو بالأخذ بالرأي المناسب فتوكل على الله.
وليست الديمقراطيّة هي الشورى، والديمقراطيّة هذه التي نراها لدى الناس اليوم هي الاختلاف بعينه؛ بل الشورى هي التشاور في الأمر شرط أن يكون القرار بيد شخص واحد وهو الأمير عليهم، وإنما لمجلس الشورى حقّ الشورى وليس لهم الحقّ في اتخاذ القرار بل لهم حقّ الشورى، ومن ثم يأتي دور الأمير في اتخاذ القرار الذي يقنع عقله وقلبه كما يريه الله إذا كان من الصالحين لا يريد إلا الإصلاح للبلاد والعباد ما استطاع. وليست الشورى هي الديمقراطيّة؛ بل القرار لا ينبغي أن يكون إلا بيد واحدٍ وهو الأمير عليهم حتى لا يصير هناك اختلاف فلا بدّ أن يكون اتخاذ القرار ليس إلا بيد واحدٍ وهو الأمير من الأدنى إلى الأعلى. ومعنى قولي من الأدنى إلى الأعلى أي من اثنين إلى ألف إلى مليون شخص إلى ترليون شخص فلا بدّ أن يكون اتخاذ القرار بيد شخصٍ واحدٍ فيهم لا يشاركه في اتخاذ القرار أحدٌ من رعيته حتى لا يحدث الاختلاف. وإنما لمجلس الشورى حقّ الشورى ونهى الله الأمير باتخاذ القرار في الشؤون العامة للدولة إلا من بعد تنفيذ الشورى، ومن ثمّ يعود القرار للأمير، وليس شرطاً أن يأخذ بالأكثريّة فيعتمد الاقتراح حسب الأكثريّة.
فليست الشورى ديمُقراطية وحتى ولو اجتمع مجلس الشورى على رأيٍ واحدٍ فالأمير ليس مجبراً على الأخذ به إلا أن يراه مناسباً، أفلا تعلم يا أبا بكر أنّه حتى الله الواحد القهار لو كان معه أحد يشاركه في اتخاذ القرار لفسدت السماوات والأرض واختلفوا وذهب كل إله بما خلق؟ تصديقاً لقول الله تعالى: {مَا اتَّخَذَ اللَّهُ مِنْ وَلَدٍ وَمَا كَانَ مَعَهُ مِنْ إِلَهٍ إِذًا لَذَهَبَ كُلُّ إِلَهٍ بِمَا خَلَقَ وَلَعَلا بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يَصِفُونَ} صدق الله العظيم [المؤمنون:91].
كونهم سوف يختلفون لو كان الله يشرك في حكمه أحداً، ولذلك قال الله تعالى: {أَبْصِرْ بِهِ وَأَسْمِعْ مَا لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلا يُشْرِكُ فِي حُكْمِهِ أَحَدًا} صدق الله العظيم [الكهف:26].
كونه لو كان يشاركه في الحكم والقرار أحدٌ في الكون لاختلفوا، وهذا ضرب مثلٍ ولهُ المثل الأعلى سبحانه وتعالى علوَّاً كبيراً؛ بل يا أخي الكريم حتى لو كانوا اثنين أو ثلاثة سافروا مع بعضٍ فإذا كانت ديمقراطيّة وكلٌّ يأخذ برأيه الشخصي إذاً لاختلفوا وذهب كلٌّ منهم في طريق، ولضمان عدم الاختلاف فلا بدّ أن يكون أحدهم هو الأمير والآخرين لهم حقّ الشورى فقط وليس لهم من الأمر شيء في اتخاذ القرار حتى لا يحدث الاختلاف بينهم فيتفرقوا، ولذلك قال محمدٌ رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم: [إِذا كانُوا ثَلاَثَةً فِي سَفَرٍ فَليُؤَمِّرُوا عَلَيهِم أَحَدَهُم] صدق عليه الصلاة والسلام.
وأعلمُ ما يسأل عنه أبو بكر بالضبط وهو: "هل اتخاذ القرار يكون حسب الأكثريّة ولا يحقّ للحاكم أن يأخذ باقتراح الأقليّة؟". ومن ثمّ نردّ عليه بالحقّ ونقول: كلا يا أبا بكر! فليس اتخاذ القرار حسب الأكثريّة فقد يكونون خاطئين في رأيهم والرأي الأصوب مع الأقليّة؛ بل يعود القرار إلى تحكيم العقل لدى الحاكم فيستمع إلى أرائهم ومقترحاتهم ومن ثم يأخذ بالاقتراح الذي يستصوبه عقله وليس شرطاً أن يكون حسب الأكثريّة بل حسب العقل والمنطق فقد يكون الأكثريّة خاطئين حتى لو كانوا 99% غير واحدٍ له اقتراح يخالفهم كون لديه علم وتجربة فقد يكون هو صاحب الاقتراح الأصوب، فهذا يعود إلى استخدام العقل لدى الحاكم فهل الذي خالفهم يرى ما لا يرون لربما أنه لديه علم وخبرة وتجربة في الحياة أكثر من تلك المجموعة، وإذا كان اقتراحه هو السليم فسوف يطمئن إليه عقل الحاكم كون اقتراحه منطقي. وأضرب لك على ذلك مثلاً الثلاثة إخوة الذين ترك لهم أبوهم جنةً من أعناب وكان أبوهم يؤتي حقّ الله فيها في حياته وبعد مماته ورِثَ الجنة أولاده الثلاثة حتى إذا جاء حصاد جنة العنب فاجتمعوا للشورى كونهم يريدون أن يقطفوا ثمرها فقال كبيرهم: "لقد كان أبونا يؤتي المساكين في كل مرةٍ من أعناب جنّتنا وأرى أنه يكفيهم عطاء من جنتنا فنحنُ أولى بجنتنا فلا نعطيهم منها شيئاً، فماذا ترون؟". فقال أصغرهم لأخيه الكبير: "وأنا معك في هذا الاقتراح السديد فسوف نغدوا لقطف ثمارها مصبحين في وقتٍ مبكرٍ من قبل أن يحضر المساكين"، ولكن أوسطهم في السن وهو الذي يلي الأخ الأكبر قال: "ولكن رؤيتي مخالفة لرؤيتكم تماماً، فإني أرى أن نفعل كما كان يفعل أبونا ونعطي المساكين كما عودهّم أبونا في كلّ مرةٍ أنه يؤتيهم حقّهم من جنة الأعناب كون حقّ المساكين في جنتنا هو حقّ الله وسوف يبارك الله لنا فيها". ولكنّ أخاه الأكبر والأصغر لم يستصوبوا رأي أوسطهم برغم أنّ عقولهم مقتنعةٌ أنّ رأي أوسطهم هو الرأي السديد ويرضي الله ورسوله ولكن الطمع والجشع وشحّ أنفسهم منعهم من قبول رأي أخيهم وقالوا: "فنحن اثنان وأنت واحدٌ فاتبع الأغلبية ولا تنفرد برأيك". ومن ثم طبّق المثل الشيطاني ((بين إخوتك مخطئ ولا وحدك مصيب)) فاتّبع إخوته برغم عدم قناعته بقرارهم؛ فماذا حدث يا أبا بكر؟ ونترك الرد من الله في محكم القرآن العظيم: {فَطَافَ عَلَيْهَا طَائِفٌ مِّن رَّبِّكَ وَهُمْ نَائِمُونَ ﴿١٩﴾ فَأَصْبَحَتْ كَالصَّرِيمِ ﴿٢٠﴾ فَتَنَادَوْا مُصْبِحِينَ ﴿٢١﴾ أَنِ اغْدُوا عَلَىٰ حَرْثِكُمْ إِن كُنتُمْ صَارِمِينَ ﴿٢٢﴾ فَانطَلَقُوا وَهُمْ يَتَخَافَتُونَ ﴿٢٣﴾ أَن لَّا يَدْخُلَنَّهَا الْيَوْمَ عَلَيْكُم مِّسْكِينٌ ﴿٢٤﴾ وَغَدَوْا عَلَىٰ حَرْدٍ قَادِرِينَ ﴿٢٥﴾ فَلَمَّا رَأَوْهَا قَالُوا إِنَّا لَضَالُّونَ ﴿٢٦﴾ بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ ﴿٢٧﴾ قَالَ أَوْسَطُهُمْ أَلَمْ أَقُل لَّكُمْ لَوْلَا تُسَبِّحُونَ ﴿٢٨﴾ قَالُوا سُبْحَانَ رَبِّنَا إِنَّا كُنَّا ظَالِمِينَ ﴿٢٩﴾ فَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ يَتَلَاوَمُونَ ﴿٣٠﴾ قَالُوا يَا وَيْلَنَا إِنَّا كُنَّا طَاغِينَ ﴿٣١﴾} صدق الله العظيم [القلم].
فهل يا أبا بكر لو قلنا ديمقراطيّة فنتخذ القرار حسب الأكثريّة فهل يا ترى الاقتراح الأصوب هو مع الأكثريّة الذي اجتمع عليه الاثنان أم أن الاقتراح الأصوب هو الذي اقترحه أوسطهم؟ ومعلوم جوابك أنّ الاقتراح الأصوب والحقّ هو الذي اقترحه أوسطهم. ولذلك قال لهم: {قَالَ أَوْسَطُهُمْ أَلَمْ أَقُل لَّكُمْ لَوْلَا تُسَبِّحُونَ ﴿٢٨﴾ قَالُوا سُبْحَانَ رَبِّنَا إِنَّا كُنَّا ظَالِمِينَ ﴿٢٩﴾ فَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ يَتَلَاوَمُونَ ﴿٣٠﴾ قَالُوا يَا وَيْلَنَا إِنَّا كُنَّا طَاغِينَ ﴿٣١﴾} صدق الله العظيم [القلم] .
فمن هم الذين أقبل بعضهم على بعضٍ يتلاومون؟ ألا وإنهم الاثنان الأكثريّة أصحاب القرار الأعوج، والحقّ هو الاقتراح الذي تفرّد به أوسطهم لو أصرّ عليه ما دام مقتنعاً أنه الحقّ والرأي السديد فيحاول اقناع إخوته بالعقل والمنطق وإن أبَوا فيقول: "إذاً فلنتقاسمها الثلاثة أثلاث، فلك يا فلان الجزء الشرقي ولك يا فلان الجزء الغربي ولي أوسطها كوني سوف أعطي حقّ الله في نصيبي"؛ إذاً لطاف الطائف من ربك على الجزء الشرقي والغربي ويبقى أوسطها. إذاً يا أبا بكر فلا بدّ من تحكيم العقل والمنطق في كل الأمور وليس حسب الأكثريّة، ولذلك قال الله تعالى: {وَإِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلا الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلا يَخْرُصُونَ} صدق الله العظيم [الأنعام:116] .
[ ولا يزال لدينا العلم الكثير عن كيف سيكون حكم الشورى الإسلاميّ بالحقّ الخالي تماماً من العيوب، ولكن كلّ شيء في حينه لا يسبق أوانه فلا نريد الآن أن نقوم بتنزيل قوانين دولة الإمام المهديّ العالميّة كوني لن أقطع أمراً حتى يشهده مجلس الوزراء للإمام المهديّ حتى لا أخالف أمر الله إلى عبده بالشورى التي أمرنا الله بها فهي قبل اتخاذ القرار. تصديقاً لقول الله تعالى:
{فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنْ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنْتَ فَظّاً غَلِيظَ الْقَلْبِ لانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِين} صدق الله العظيم [آل عمران:159] .
وليس من المنطق أن نقوم الآن بالتشاور في أمر دولة الإمام المهديّ من قبل التمكين والفتح المبين بل بعد الظهور والتمكين سوف يتمّ التشاور في أمور حكم الخلافة الإسلاميّة العالميّة على الأسس الحقّ الخالية من العيوب ].
وسلامٌ على المُرسلين، والحمدُ لله ربّ العالمين..
خليفة الله وعبده؛ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
_________________
اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..