ئیمام مەهدی ناصر محمد یەمانی
06 - شەوال - 1443 کۆچی
07 - 05 - 2022 زایینی
07:31 بەیانی
(بەگوێرەی ساڵنامەی فەرمی مەککە دایکی دێیەکان)

[بۆ بەدواداچوونی بەستەری سەرەکی بەشداری بەیانەکە]
https://nasser-alyamani.org./showthread.p...53#post_381553
____________

بەیانی وشەی (آمِّين) لەقورئانی گەورەدا..

بەناوی الله ی لەھەموو میھرەبان و بەبەزەییەکان میھرەبانترو بە بەزەییتر وەدروودو سڵاو لەسەر سەرجەم نێردراوو پێغەمبەرەکان لە یەکەمیانەوە تاکو دواهەمینیان محمد پێغەمبەری اللە و ئەوەشی کەوا شوێنیان کەوتوون بەچاکە تاکو ئەو ڕۆژەی اللە لێپرسێنەوە لەگەڵ بەندەکانیدا دەکات لەسەر ئایینەکەیان، پاشان لەدوای ئەوە..

اللە ی پایەبەرز فەرموویەتی: {إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبَارَكًا وَهُدًى لِّلْعَالَمِينَ ‎﴿٩٦﴾‏ فِيهِ آيَاتٌ بَيِّنَاتٌ مَّقَامُ إِبْرَاهِيمَ ۖ وَمَن دَخَلَهُ كَانَ آمِنًا ۗ وَلِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَيْهِ سَبِيلًا ۚ وَمَن كَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ عَنِ الْعَالَمِينَ ‎﴿٩٧﴾} [آل عمران].

جا لەمەدا بانگەوازێک هەیە لەلایەن اللە وە بۆ باوەڕداران بەوەی حەج بکەن بۆ لای ماڵە گەورەکراوەکەی اللە لە مەککەی پیرۆز، جا لەسەر ئەوانەی توانایان هەیە لەڕووی ماڵی و جەستەییەوە پێویستە آمِّين بکەن بەو مانایەی وەڵامی بانگەوازەکەی اللە بدەنەوە بۆ حەج کردنی ماڵە گەورەکراوەکەی مزگەوتی حەرام، بەپشتڕاستکردنەوەی ئەم فەرموودەیەی اللە ی پایەبەرز: {یَـٰۤأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُوا۟ لَا تُحِلُّوا۟ شَعَـٰۤىِٕرَ ٱللَّهِ وَلَا ٱلشَّهۡرَ ٱلۡحَرَامَ وَلَا ٱلۡهَدۡیَ وَلَا ٱلۡقَلَـٰۤىِٕدَ وَلَاۤ آمِّينَ ٱلۡبَیۡتَ ٱلۡحَرَامَ یَبۡتَغُونَ فَضۡلࣰا مِّن رَّبِّهِمۡ وَرِضۡوَ ٰ⁠نࣰاۚ وَإِذَا حَلَلۡتُمۡ فَٱصۡطَادُوا۟ۚ وَلَا یَجۡرِمَنَّكُمۡ شَنَـَٔانُ قَوۡمٍ أَن صَدُّوكُمۡ عَنِ ٱلۡمَسۡجِدِ ٱلۡحَرَامِ أَن تَعۡتَدُوا۟ۘ وَتَعَاوَنُوا۟ عَلَى ٱلۡبِرِّ وَٱلتَّقۡوَىٰۖ وَلَا تَعَاوَنُوا۟ عَلَى ٱلۡإِثۡمِ وَٱلۡعُدۡوَ ٰ⁠نِۚ وَٱتَّقُوا۟ ٱللَّهَۖ إِنَّ ٱللَّهَ شَدِیدُ ٱلۡعِقَابِ ‎﴿٢﴾‏} صدق الله العظيم [المائدة].

وەبەیانی حەقیش بۆ وشەکەی (آمِّين) بەمانای: وەڵام دەرەوەکان بۆ بانگەوازەکەی اللە بۆ حەج کردنی ماڵەکەی بۆ ئەو کەسەی توانای گرتنە بەری ڕێگاکەی هەیە. کەواتە وشەی (آمين) لە زمانەوانیدا بەواتای داوای وەڵامدانەوە بۆ بانگی بانگەوازکارەکە، لەبەرئەوەی گفتوگۆکاری نەناسراو باوکی نور قسە لەگەڵ ئیمام مەهدی ناصر محمد یەمانی دەکات دەربارەی ئەم وشەی کەوا نوێژ خوێنەکان دەیڵێن لەدوای ئیمامەکە لەمیانەی دوعاکردن لە نوێژی سەر مردوودا کاتێک دەڵێن: "اللهم آمين"، وەبەهەمان شێوە ئەوانەی لەدوای ئیمامدا لەمیانەی دوعای قنوتی نوێژی بەیانیدا دەیڵێن، جا لەوکاتەی ئیمامی نوێژ خوێنەکان دەڵێت: "ئەی اللە لەهەموو موسڵمانە نێرو مێیەکان خۆشبە بەزیندووان و مردووەکانیان هەموویان" جا لەپاشان نوێژ خوێنەکان دەڵێن "اللهم آمين" بەو مانایەی ئەی اللە وەڵام بدەرەوە، بەپشتڕاستکردنەوەی ئەم فەرموودەیەی اللە ی پایەبەرز: {وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ ‎﴿١٨٦﴾‏} صدق الله العظيم [البقرة].

وەئەی باوکی نور، گفتوگۆ نیە بۆ ئەوانەی نەناسراون لە زانایانی ئوممەت، جا ئەوەی ناچاری کردم لەسەر وەڵامدانەوەی پرسیارەکەت لەقورئانی گەورە ئەوەبوو تاکو ماناکەیەت فێر بکەم بۆ وشەی (آمِّين) کەوا بەمانای: وەڵام دەرەوەکانە بۆ بانگەوازی پەروەردگارەکەیان بۆ حەج کردنی ماڵەکەی. هەرلەبەرئەوەشە حاجیەکان دەڵێن: "لبيك اللهم لبيك لبيك لا شريك لك لبيك إنّ الحمد والنعمة لك والملك لا شريك لك" لەبەرئەوەی حەجیان کردووە بە آمِّين بەو مانایەی وەڵامدانەوە بۆ بانگەوازی پەروەردگارەکەیان بۆ حەج کردنی ماڵەکەی بۆ ئەوکەسەی توانای گرتنەبەری ڕێگاکەی هەیە.

جا ڕەوانیەو ناکرێت بۆ ئیمام مەهدی ناصر محمد یەمانی قورئان بە زمانی عیبری ڕوون بکاتەوە بەڵکو قورئان بەقورئان ڕووندەکەمەوە جا ئەو هەر بەزمانی عەرەبی خۆی ڕوون دەکاتەوە، لەبەرئەوەی قورئانی گەورە بە زمانێکی عەرەبی ئاشکرایە، بەڵکو ئێستا زانستی زیاتریشت فێر دەکەم دەربارەی حیکمەتەکە لە وشەی (آمين) لەبەرئەوەی هەموو خەڵکی لەدوای ئەو کەسەی کەوا دوعا دەکات بەوپەڕی ئاسانیەوە دەتوانن بیڵێن جا ئەگەر عەرەب بن یان عەجەم یان تەنانەت ئەو ڵاڵەی کەوا ناتوانێت قسە بکات بەهیچ شێوەیەک جا ئەویش بەهەمان شێوە دەتوانێت لەگەڵ کۆمەڵەکەی دوای ئیمامە دوعاکارەکە لە دوعای قنوتی نوێژی بەیانیدا بیڵێت.

جا لەوەیە باوکی نور پێی نامۆ بێت جا بڵێت: "چۆن ئەوە دەبێت؟! جا ئایا وشەی (آمين) ت کردووە بە موعجیزەیەک لەلایەن پەروەردگاری هەموو جیهانەوە بەوەی هەتا تەنانەت ڵاڵیش بتوانێت پێی بدوێت؟ جا چۆن ڵاڵ دەتوانێت بڵێت (آمين) لەدوای دوعای ئیمامەکە لەگەڵ ئەوەی ڵاڵیشە؟ بەڕاستی قسەکەت سەیرە ئەی ناصر محمد یەمانی!". جا لەپاش ئەوە ئیمام مەهدی وەڵامت دەداتەوەو دەڵێم: ئەی باوکی نور، لەمەدا حیکمەتەکە دێتەجێ دەربارەی ئەو وشە (آمين) ـەی کەوا نوێژ خوێنەکان دەیڵێن لەمیانەی دوعای قنوتەکە بۆ نوێژی بەیانی لەبەرئەوەی وشەی (آمين) پێویستی بەم جوڵانە نیە کەوا زمان پێی دەدوێت بەڵکو لەخوارەوەی قوڕگەوە دێت بۆ لێوەکان و سەری زمان بەتەنها بۆ شەویلگەی سەرەوە، جا لەوکاتەی کەوا ڵاڵێک دەبینیت ئەوا داوای لێ بکە وشەی (آمين) بڵێت جا بێگومان دواتر دەیبینی دەیڵێت لەبەرئەوەی وشەیەکی ئاسانە لەسەر زمان، وەئەی پیاو ئایا دەزانی ئەو زمانە چیە کەوا اللە خەڵکی لەسەر بەدی هێناوە لەسەرەتادا؟ ئایا دەزانی ئەوە زمانی عەرەبیە؟ بەپشتڕاستکردنەوەی ئەم فەرموودەیەی اللە ی پایەبەرز: {وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِن بَنِي آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ ۖ قَالُوا بَلَىٰ ۛ شَهِدْنَا ۛ أَن تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَٰذَا غَافِلِينَ ‎﴿١٧٢﴾‏ أَوْ تَقُولُوا إِنَّمَا أَشْرَكَ آبَاؤُنَا مِن قَبْلُ وَكُنَّا ذُرِّيَّةً مِّن بَعْدِهِمْ ۖ أَفَتُهْلِكُنَا بِمَا فَعَلَ الْمُبْطِلُونَ ‎﴿١٧٣﴾‏ وَكَذَٰلِكَ نُفَصِّلُ الْآيَاتِ وَلَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ ‎﴿١٧٤﴾} صدق الله العظيم [الأعراف].

وەئەی باوکی نور بەڕاستی منداڵ یەکەم شت کەوا پێی دەدوێت بەقسەکردن بریتیە لە ناوی (ماما، بابا) لەبەرئەوەی ئەمە لەزمانی عەرەبیەوەیە (ئەوەی خەڵکی لەسەر بەدیهێنراوە لەکاتی دروستکردندا)، جا زمانی مرۆڤ لەکاتی دروست بووندا هاوبەشی لەبانگ کردنی باوک و دایکیدا ناکات بە (ماما، بابا) کەوا بریتین لە وشەکانی زمانی عەرەبی ئەوەش تاکو بەوپەڕی ئاسانیەوە منداڵان بیڵێن (ئەوەی منداڵ لەسەری بەدی هاتووە) کەواتە چی وای لێدەکات بە وشەکانی (ماما) و (بابا) بزانێت؟! وەهەرچی ئەوکاتەیە کەوا گەورە دەبن جا ئەوە زمانەکەی قسە دەکات و دەڵێت ئەی باوکم، ئەی دایکم"، وەهەرچی کەسی ڵاڵە جا ئەوە دەتوانێت بانگی دایک باوکەکەی بکات بە (ماما، بابا)؛ جا بەهەمان شێوە وشەی (آمين) اللە کردوویەتی بە وشە ئاسانەکان بەو پلەیەی ڵاڵیش لەگەڵ کۆمەڵەکە لە نوێژدا لەدوای دوعای دوعاکارەکە لە قنوتی نوێژی بەیانی پێی دەدوێت.

جا ئایا لەهەواڵەکە تێگەیشتی ئەی ئەو کەسەی ئامادەبووی تاکو تەحەددای مەهدی چاوەڕوانکراو بکەی لە مەحکەمی زیکر؟ وەئەی برای بەڕێزم وەکو ئامۆژگاریەک بۆت: ئاوات و خۆزگەی ئەوە مەخوازە ببی بە خەلیفەی اللە مەهدی چاوەڕوانکراو، جا ناصر محمد یەمانی بە ئاوات و خۆزگە خواستن بەدەستی نەهێناوە بەوەی ئاوات و خۆزگەی خواستبێت خۆی ببێتە خەلیفەی اللە مەهدی؛ بەڵکو ناصر محمد یەمانی ئاوات و خۆزگەی ئەوەی خواستووە کەوا شوێنی حەقی لای پەروەردگارەکەی بکەوێت بەوشێوەیەی اللە حەزی پێدەکات و ڕازیە پێی، جا لەبەرئەوەی لە سەردەمەکەی ئەودا کەس لەسەر حەق نەماوەتەوە لەبەرئەوەی زۆربەیان باوەڕیان بە اللە نەهێناوە تەنها بە موشریکی و هاوبەشدانان نەبێت بۆیە لەپاش ئەوە اللە هەڵیبژاردو هیدایەتیدا بۆ حەق و کتێب و حیکمەتی فێرکرد وە کردی بە ئیمام بۆ خەڵکی.

وەئەی باوکی نور ئامۆژگاریەکەم بۆتۆ لەوەسوەسەی نەفست و شەینانە بەوەی وایان لێکردووی پێت وابێت تۆ شان و شکۆیەکی گەورەت هەیە، بەڵکو دەیەوێت وات لێبکات خۆت بەگەورە دابنێی جا تووشی شێتی خۆبەگەورەبوونت بکات، بەڵام لەوکاتەی ئاواتی ئەوە دەخوازی شوێنی حەقی لای پەروەردگارەکەت بکەوی بەبێ تەماحکردن لەشوێن و پۆست و پلەوپایەی دنیایی جا ئەوە دوایی و سەرەتا هەر بۆ اللە یە لەبەرئەوەی حیکمەتەکە لەدروستکردنمان لە پێناوی مەلەکوتی ژیانی دنیادا نیە نە لەپێناوی مەلەکوتی ژیانی دواییش لەبەرئەوەی وەڵامەکە لەمەحکەمی کتێبدایە دەربارەی حیکمەتەکە بۆ ئەوپرسیارەی: لەبەرچی اللە بەندەکانی دروستکردووە؟ (جا وەڵامەکەی ئەوەیە) تاکو ببن بە بەندەی اللە تاکو ڕازیبوونی نەفسی اللە بپەرستن، بەپشتڕاستکردنەوەی ئەم فەرموودەیەی اللە ی پایەبەرز: {وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ ‎﴿٥٦﴾‏} صدق الله العظيم [الذاريات].

وەئەی باوکی نور خەلیفەی اللە مەهدی ناصر محمد یەمانی لە زەمانی ئوممەتێکدایە کەوا زانست دەدزن و دەیدەنەپاڵ خۆیان بەهۆی ڕیاوە تاکو وا خۆی دەربخات زانایە جا حەزیان لێیە سوپاس بکرێن بەبێ ئەوەی شتێکیان ئەنجام دابێت لەپێناوی اللە؛ بەڵکو ڕیایە، جا ئەگەر اللە زانستی کتێبەکەی اللە قورئانی گەورەی نەکردبووایە بە بەڵگەی ئیمامەت و خەلافەتی جیهانی ئەوا هەموو ئەوەم فێردەکردن کەوا پرسیار دەکەن دەربارەی لە کتێبەکەی اللە قورئانی گەورە لەوەی اللە بیەوێت.

وەئەی برای بەڕێزم بەڕاستی تۆ لە ترسناکیەکی گەورەدای بەهۆی گومانەکەت کەوا پێتوایە تۆ شان و شکۆیەکی گەورەت هەیە جا ئەوە لەکاروکردەوەی شەیتانە کە وا لە مرۆڤ دەکات بۆ ئەو شوێنەی ببات بەسەریدا زاڵ بێت و ببیبات بەرەو شێت بوون، بەڵکو ئاواتی ڕازی بوونەکەی ڕەحمان و خۆشەویستی و نزیکی و ڕازیبوونی نەفسەکەی بخوازە، وە لەلای اللە پەیمانێک بدە بەوەی هەرگیز ڕازی نابیت هەتا ئەو ڕازی دەبێت، جا هەرگیز ناشتوانی ئەوە بکەی هەتا اللە خوشتی دەوێت، جا شوێنم بکەوە اللە و پێغەمبەرەکەی خۆشتانی دەوێن، وەبشزانە ئەی باوکی نور بەوەی اللە خەڵکی دروست نەکردووە تاکو بەدوایاندا بگەڕێت -پاک و بێگەردی بۆی- بەڵکو بەندەکانی دروستکردووە تاکو بەدوای ئەو حەقەدا بگەڕێن کەوا بۆی دروست کردوون بۆ بەندایەتیکردنی (اللە ی پەروەرگاری هەموو جیهان) جا هەرگیزاو هەرگیز اللە کەس هیدایەت نادات بۆ لای حەق تەنها ئەوانەی اللە دەیانبینێت ئاواتی ئەوە دەخوازن شوێنی ڕێگای حەقی لای پەروەردگارەکەیان بکەون، جا حەقیش بریتیە لە اللە وەلەسەر اللە شە هیدایەتی دڵی هەموو کەسێک بدات کەوا ئاواتی ئەوە دەخوازێت شوێنی حەق بکەوێت، بەپشتڕاستکردنەوەی ئەم فەرموودەیەی اللە ی پایەبەرز: {وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ كَذَّبَ بِالْحَقِّ لَمَّا جَاءَهُ ۚ أَلَيْسَ فِي جَهَنَّمَ مَثْوًى لِّلْكَافِرِينَ ‎﴿٦٨﴾‏ وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ ‎﴿٦٩﴾‏} صدق الله العظيم [العنكبوت].

جا لە سوپاسگوزارەکان بەو ووردبەرەوە لە بەیانی حەقی قورئانی گەورە جا دواتر بەئیزنی اللە ئەوە دەبینی کەوا ئاواتت بۆی خواستووە بیدۆزیەوە، ئەگەر تۆ کەسێک بیت بەدوای حەق و ڕاستیدا بگەڕێی جا دواتر اللە هیدایەتی دڵەکەت دەدات یان ئەوەتا دڵەکەت لادەدات لە دوای ئەوەی ئەوەت بۆ ڕوون دەبێتەوە ئەمە حەقە لەلایەن پەروەردگارەکەتەوە، جا شوێنی ئەو حەقە بکەوە کەوا عەقڵەکەت قەناعەتی پێی دێت و دڵەکەت پێی ئۆقرەو ئارام دەگرێت، وەهەرچی ئەوەیە ئەگەر تۆ لەو کەسانە بیت کەوا حەزو تەماحی شوێن و بەرزی و بڵندی دەکەن لەوانەی حەزیان بە ژیانی دنیایە جا بێگومان دواتر خۆت بەگەورەو زل دەگری یان وای دەبینی بەوەی تۆ شایستەتری اللە هەڵت بژێرێت بە خەلیفەکەی مەهدی چاوەڕوانکراو، جا ئەوەیە کەوا شەیتان زۆرێکی لە گومڕایان خستۆتە ناویەوە بەدرێژایی سەدەکان لە دەورو زەمانەکان لەبەرئەوەی مەهدی چاوەڕوانکراو خەلیفەی اللە لەسەر سەرتاپای جیهان بەڵێنی اللە یە لە مەحکەمی کتێبەکەی و ڕەواش نیەو نابێت بۆ مەهدی چاوەڕوانکراوی حەق خۆی خۆی هەڵبژێرێت بە خەلیفەی اللە ئەگەر اللە هەڵی نەبژێرێت، وە ڕەواش نیە بۆ بەندەکانی اللە بەوەی خەلیفەی اللە لەجێگای ئەو هەڵبژێرن - پاک و بێگەردی بۆ اللە ی گەورەو بەرزی و بڵندی و گەورەیی بۆی - جا ئەو خۆی هەرکەسێک بیەوێت هەڵی دەبژێرێت و هیچ یەکێک شەریک و هاوبەشی نیە، بەپشتڕاستکردنەوەی ئەم فەرموودەیەی اللە ی پایەبەرز: {وَرَبُّكَ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ وَيَخْتَارُ ۗ مَا كَانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ ۚ سُبْحَانَ اللَّهِ وَتَعَالَىٰ عَمَّا يُشْرِكُونَ ‎﴿٦٨﴾‏ وَرَبُّكَ يَعْلَمُ مَا تُكِنُّ صُدُورُهُمْ وَمَا يُعْلِنُونَ ‎﴿٦٩﴾‏ وَهُوَ اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ لَهُ الْحَمْدُ فِي الْأُولَىٰ وَالْآخِرَةِ ۖ وَلَهُ الْحُكْمُ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ ‎﴿٧٠﴾‏} صدق الله العظيم [القصص].

وەئەی خۆشەویستەکەم لەبەر للە باوکی نور خۆبەکەم زانبە بۆ اللە و واز لە لەخۆبایی بوون بهێنە جا ئێمە لە ياری تۆپی پێدا نین تاکو بمبەزێنی یان من بتبەزێنم جا ئەوە ئایینی اللە یە بۆیە ووریاو ئاگاداربە لەوەی قسە بکەی لەسەر اللە بێ ئەوەی بزانی؛ جا تۆ هەرگیز بەتەنها خۆت سەرگەردان ناکەی بەوە بەڵکو خۆت و ئەوەشی کەوا شوێنت کەوتووە سەرگەردان دەکەی و باری گوناهی خۆت و باری گوناهی ئەوانەش هەڵدەگری کەوا شوێنت کەوتوون بەبێ زانست و ڕێنمایی و بەبێ کتێبێکی ڕۆشن و ئاشکرا، وە قورئانیش لەسەری خۆتەوە لێک مەدەوەو دەست بەو مەحکەمەی بگرە کەوا هەرگیز هیچ لێکدانەوەیەکی تری بۆ نادۆزیەوە تەنها ئەو لێکدانەوەیە نەبێت کەوا دەبینیت دەرەوەی ئایەتەکە وەکو ناوەوەیەتی جا ئەمە لەم ئایەتانەیە کەوا بریتین لە دایکی کتێبەکەی اللە لە ئوسوڵی بیروباوەڕدا.

وەئەی باوکی نور ئامۆژگاریەک وەربگرە لە پیاوێک کەوا لەلایەن اللە وە شتانێک دەزانێت لەکاتێکدا تۆ نایزانی: گرنگی مەدە بە ستایشکردنی خەڵکی لەسەرت بەڵکو گرنگی بدە بە ستایشی اللە لەسەرت و ڕازیبوونەکەی، جا چەندە جوانە بەوەی پەروەردگارەکەت پێت بڵێت چاکترین بەندەم جا لێرەدا سەرجەم ستایشی بەندەکان لەهەموو مەلەکوت لەبەرچاو دەکەوێت لەڕوانگەی کەسی دڵسۆز بۆ پەروەردگارەکەی، جا سوێند بە اللە وایدەبینێت کەوا ستایشی فریشتەکان و جن و سەرجەم مرۆڤیش لەسەریدا هیچ نیەو بەراوورد ناکرێت لەگەڵ ڕازیبوونەکەی اللە، ئەوانە بریتین لەو کەسانەی اللە هیدایەتی داون جا شوێن هیدایەتەکەی ئەوان بکەوە، وەلە ڕەببانیە دڵسۆزەکان بە بۆ پەروەردگارەکەیان وەلەو گەلەی کەوا اللە خۆشی دەوێن و ئەوانیش اللە یان خۆشدەوێت، وە شانازی مەکە بەوەی تۆ لە ئال و بەیتی جا وای ببینی کانزاکەت کانزای ئەڵماسەو کانزاکەی خەڵکیش مسە جا ئەوە دەتبات بۆ دۆزەخ جا ئەوە خۆبەگەورەو زل زانین و لەخۆباییە کەوا دەتبات بەرەو ئاگر؛ بەڵکو باشترین ڕەچەڵەک بە تەقوایە بۆ لای پەروەردگارەکەت، وە هەوڵ بدە بۆ ناسینی پەروەردگارەکەت و گرنگی بدە بە ناسینی حەق بۆ لای پەروەردگارەکەت ئەویش هیدایەتت دەدات بۆ ڕێگای بانگەشەکار بۆ ڕێگای ڕاست بەدەسەڵاتی زانستی ڕازیکار بۆ عەقڵەکەت و دڵەکەشت ڕووناک دەکاتەوە، جا لەوانە مەبە کەوا کەوتوونەتە تەڵەی حەزو تەماحی مەهدیەت جا گومڕاو گرفتارو دەبی و تووشی نەگبەتی وناخۆشی دەبیت، جا بەڕاستی شەیتان زۆرکەسی خستۆتە ناو ئەوەی ئاوات و خۆزگەی ئەوە بخوازن ببن بەیەکێک لە پێغەمبەران لەلایەن خۆیانەوەو اللە ش هەڵینەبژاردوون هەتا ئەوەی شەیتان بەسەریاندا زاڵ بووە جا وای لێکردوون وای دابنێن ئەوان پێغەمبەرن وە ئەوانی تریش لە حەزو تەماحی شوێنەکەی خەلیفەی اللە مەهدی چاوەڕوانکراون جا شەیتان وەسوەسەیان بۆ کردوون تاکو بەرەو شێتی بردوون؛ بەڵکو ئاواتی ئەوە بخوازە ببیت بە بەندەیەکی دڵسۆز بۆ اللە و ژیانەکەت لە پێناو اللە بێت و کاروکردوەکەشت لەپێناو اللە بێت هەتا ئەوکاتەی دەگەیەوە بە اللە بە دڵێکی ساغ سەلامەت لەشەریک و هاوبەش دانان جا ئەوەش سەرفرازیەکی گەورەیە.

وەئەی پیاو بەڕاستی تۆ گفتوگۆی کەسە نەناسراوەکانت بەیاد هێنامەوە وەبەڕاستی لەوەی اللە ویستی زانستمان پێیاندا جا هیدایەت نەدران تەنها کەمێکیان نەبن، جا بەڵکو بە گفتوگۆکە گەلێکی تر هیدایەت بدرێن کەوا بەڕاستی بەشوێن ڕێگای حەقی لای پەروەردگارەکەیان دەگەڕێن جا اللە ش دڵەکانیان هیدایەت دەدات و نورەکەشیان بۆ تەواو دەکات، جا بەسە گفتوگۆکردن لەگەڵ کەسە نەناسراوەکان جا ئەگەر هیدایەت نەدرێن بەو زانستەی نوسیومانە ئەوا هەرگیز بۆ هەمیشە هیدایەت نادرێن.

ئێستاش چوونەتە ناو سەردەمی تەحەددایە گەورەو ڕووداوە یەک لەدوای یەکەکان وە بەڵێنەکەی اللە ش هات جا ئەم هەلە بقۆزنەوە، جا سوێند بە اللە ماڵپەڕەکەی ئیمام مەهدی ناصر محمد یەمانی گەورەترە لە باخچەی نیعمەتەکانی بەهەشت بۆ داواکردنی زانستی حەق جا بێگومان تێیدا ئەو نیعمەتە دەبیننەوە کەوا گەورەترە لەنیعمەتەکانی بەهەشت، جا هەرگیز کەس درک بەوە ناکات تەنها ئەو گەلەی کەوا اللە خۆشی دەوێن و ئەوانیش اللە یان خۆشدەوێت ئەوانەی اللە بە بەهەشتەکەی ڕازیان ناکات لەڕۆژی بەیەک گەیشتنەوەکەی هەتا ئەوکاتەی ئەو ڕازی دەبێت.

وە دروودو سڵاو لەسەر نێردراوو پێغەمبەرەکان سوپاس و ستایشیش بۆ اللە ی پەروەردگاری هەموو جیهان..
خەلیفەی اللە و بەندەکەی ئیمام مەهدی ناصر محمد یەمانی.
_______________

اقتباس المشاركة 381553 من موضوع بيانُ كلمةِ (آمِّين) في القرآنِ العظيمِ ..

الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني
06 - شوال - 1443 هـ
07 - 05 - 2022 مـ
07:31 صباحًا
(بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى)

[ لمتابعة رابط المشاركة الأصلية للبيان ]
https://nasser-alyamani.org./showthread.php?p=381499
____________



بيانُ كلمةِ (آمِّين) في القرآنِ العظيمِ ..


بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على كافّة الأنبياء والمُرسَلين من أوّلهم إلى خاتمهم محمد رسول الله ومن تَبِعهم بإحسانٍ إلى يوم الدين، ثُمّ أمّا بعد..

قال الله تعالى: {إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبَارَكًا وَهُدًى لِّلْعَالَمِينَ ‎﴿٩٦﴾‏ فِيهِ آيَاتٌ بَيِّنَاتٌ مَّقَامُ إِبْرَاهِيمَ ۖ وَمَن دَخَلَهُ كَانَ آمِنًا ۗ وَلِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَيْهِ سَبِيلًا ۚ وَمَن كَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ عَنِ الْعَالَمِينَ ‎﴿٩٧﴾}
[آل عمران]، ففي هذه دعوة من الله للمؤمنين أن يحجّوا إلى بيت الله المُعَظَّم المسجد الحرام في مكة المكرمة، فعلى المقتدرين ماليًّا وجسديًّا أن يكونوا آمِّين أي مُجيبين دعوة الله لحج بيت الله المعظم المسجد الحرام، تصديقًا لقول الله تعالى: {يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُحِلُّوا شَعَائِرَ اللَّهِ وَلَا الشَّهْرَ الْحَرَامَ وَلَا الْهَدْيَ وَلَا الْقَلَائِدَ وَلَا آمِّينَ الْبَيْتَ الْحَرَامَ يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّن رَّبِّهِمْ وَرِضْوَانًا ۚ وَإِذَا حَلَلْتُمْ فَاصْطَادُوا ۚ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ أَن صَدُّوكُمْ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ أَن تَعْتَدُوا ۘ وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَىٰ ۖ وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ ‎﴿٢﴾‏} صدق الله العظيم [المائدة].

والبيان الحق لكلمة (آمِّين) أي: المُجيبون لدعوة الله لحج البيت لِمَن استطاع إليه سبيلًا. إذًا كلمة (آمين) لُغويًّا أي طلب الإجابة لدعوة الداعي، كون المحاور المَجهول أبو النور يُحاجِج الإمام المهديّ ناصر محمد اليمانيّ في الكلمة التي يقولها المُصَلّون وراء الإمام أثناء الدعاء في الصلاة على الميّت: "اللهم آمين"، وكذلك الذين يقولون وراء الإمام أثناء دعاء قنوت صلاة الفجر، فحين يقول إمامُ المُصَلِّين: "اللهم اغفر لجميع المسلمين والمسلمات الأحياء منهم والأموات أجمعين" فمن ثمّ يقول المصلون: "اللهم آمين" أي اللهم أجِب، تصديقًا لقول الله تعالى: {وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ ‎﴿١٨٦﴾‏} صدق الله العظيم [البقرة].

ويا أبا النور، لا حوار لمجهوليّ الهويّة مِن عُلماء الأمة، إنّما أجبرتني على إجابة سؤالك من القرآن العظيم حتى أُعَلِّمك المعنى لكلمة (آمِّين) أي: المُجيبون تلبيةً لدعوة ربّهم للحج لبيته. ولذلك يقول الحجاج: "لبيك اللهم لبيك لبيك لا شريك لك لبيك إنّ الحمد والنعمة لك والملك لا شريك لك" كونهم حَجّوا آمِّين أي مُجيبين تلبيةً لدعوة ربهم لحج البيت لِمَن استطاع إليه سبيلًا.

فلا ينبغي للإمام المهدي ناصر محمد اليماني أن يُبَيِّن القرآن باللغة العبريّة بل أُبَيِّن القرآن بالقرآن فهو يُبيِّن نفسه من نفسه باللغة العربيّة، كون القرآن العظيم بلسان عربيّ مبينٍ،
بل سوف نزيدك عِلمًا عن الحِكمة من كلمة (آمين) كونه يستطيع أن يقولها بعد داعي الدعاء الناسُ أجمعين بكلّ سهولة سواءً العَرَب أو العَجَم أو الأبْكَم الذي لا يستطيع الكلام إطلاقًا فإنّه كذلك يستطيع أن يقولها مع الجماعة وراء الإمام الداعي في دعاء قنوت صلاة الفجر.

وقد يستغرب أبو النور فيقول: "وكيف هذا؟! فهل جعلت كلمة (آمين) معجزة من ربّ العالمين حتى يستطيع أن ينطق بها الأبكَم؟ فكيف يستطيع الأبكَم أن يقولها (آمين) بعد دعاء الإمام مع أنه أبكَم؟ عجيبٌ قولك يا ناصر محمد اليماني!". فَمِن ثم يرد عليك الإمام المهديّ وأقول: يا أبا النور، هنا تقتضي الحكمة من كلمة (آمين) التي يقولها المصلون أثناء دعاء القنوت لصلاة الفجر كون كلمة (آمين) لا تحتاج لحركات نُطق اللسان بل تأتي من أسفل الحنجرة إلى الشفايف ورأس اللسان فقط إلى أعلى الحنك الأمامي، فحين تجد أبكَمًا فاطلب منه أن يقول كلمة (آمين) فحتمًا سوف تجده يقولها كونها كلمة سهلة على لسان الأبكَم،
ويا رجل فهل تعلم اللغة التي فطر الله الناس عليها بادئ الأمر؟ ألا تعلم أنّها اللغة العربية؟ تصديقًا لقول الله تعالى: {وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِن بَنِي آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ ۖ قَالُوا بَلَىٰ ۛ شَهِدْنَا ۛ أَن تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَٰذَا غَافِلِينَ ‎﴿١٧٢﴾‏ أَوْ تَقُولُوا إِنَّمَا أَشْرَكَ آبَاؤُنَا مِن قَبْلُ وَكُنَّا ذُرِّيَّةً مِّن بَعْدِهِمْ ۖ أَفَتُهْلِكُنَا بِمَا فَعَلَ الْمُبْطِلُونَ ‎﴿١٧٣﴾‏ وَكَذَٰلِكَ نُفَصِّلُ الْآيَاتِ وَلَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ ‎﴿١٧٤﴾} صدق الله العظيم [الأعراف].

ويا أبا النور إن الطفل أول ما يبدأ النُطق بالكلام هو باسم (ماما، بابا) كونها مِن اللغة العربيّة (فِطرة الناس حين الخلق)، ولا يشترك لسان الإنسان في نداء والديه (ماما، بابا) وهُنَّ من كلمات اللغة العربيّة وذلك حتى يقولها بسهولة عند الطفولة (فطرة الطفل) فما يدريه بكلمات (ماما) (بابا)؟! وأمّا حين يكبر فينطق لسانه فيقول: "يا أبتي، يا أمي"، وأمّا الأبكَم فيستطيع أن ينادي أبويه (ماما، بابا)؛ فكذلك كلمة (آمين) جعلها الله من الكلمات السهلة لدرجة أنه ينطق بها الأبكَم مع الجماعة في الصلاة بعد دعاء الداعي في قنوت صلاة الفجر.

فهل فهمت الخبر يا من حضَر يتحدى المهدي المنتظر من مُحكَم الذِّكر؟

ويا أخي الكريم نصيحة لك: لا تتمنى أن تكون خليفة الله المهدي المنتظر، فما نالها ناصر محمد اليماني بالتّمني أن يكون هو خليفة الله المهدي؛ بل تمنَّى ناصر محمد اليماني أن يَتَّبِع الحق من ربّه كما يحب الله ويرضى، وبما أنه لا يوجد في زمانه مَن هو على الحق كونه لا يؤمن أكثرهم بالله إلَّا وهم مشركون ثم اصطفاه الله وهداه إلى الحق وعَلَّمه الكتاب والحكمة وجعله الله للناس إمامًا.

ويا أبا النور نصيحتي لك مِن وسوسة نفسك والشيطان أنّ لك شأن عظيم، فإنّما يريدك أن تُعَظِّم نفسك فتصاب بجنون العَظَمة، ولكن حين تتمنى أن تَتَّبِع الحقّ من ربك دونما طمَع في مكانة ومنصب دنيوي فلله الآخرة والأولى كون الحِكمة من خلقنا ليس من أجل ملكوت الحياة الدنيا ولا من أجل ملكوت الحياة الآخرة كون الجواب في مُحكَم الكتاب عن الحكمة: لماذا خلق الله العباد؟ وذلك لكي يكونوا عبيدًا لله فيعبدون رضوان نفس الله، تصديقًا لقول الله تعالى: {وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ ‎﴿٥٦﴾‏} صدق الله العظيم [الذاريات].

ويا أبا النور إن خليفة الله المهديّ ناصر محمد اليمانيّ في زمن أُمَّةٍ يسترقون العلم وينسبونه إلى أنفسهم بسبب الرّياء أنه عالمٌ فُيحِبّون أن يُحمَدوا بما لم يفعلوا لوجه الله؛ بل رياء، فلولا أنَّ عِلم كتاب الله القرآن العظيم جعله الله برهان الإمامة والخلافة العالميّة لعلَّمتكم عن كل ما تسألون عنه في كتاب الله القرآن العظيم بما شاء الله.

ويا أخي الكريم إنك لفي خطرٍ عظيمٍ بسبب ظنّك أن لك شأن عظيم فذلك من عمل الشيطان يؤدي بالإنسان إلى أن يستحوذ عليه الشيطان فيؤدي به إلى الجنون، بل تَمنَّى رضوان الرحمن وحبّه وقربه ورضى نفسه، واتَّخِذ عند الله عهدًا أنك لن ترضى حتى يرضى، فلن تستطيع أن تفعل ذلك حتى يُحبّك الله، فاتبعوني يُحبِبكم الله ورسله،
واعلم يا أبا النور أن الله لم يخلق الناس ليبحث عنهم - سبحانه - بل خلق الله عباده ليبحثوا عن الحق الذي خلقهم لعبادته (الله رب العالمين) فلا ولن يهدي الله إلى الحق إلّا الذين وجدهم الله يتمنّون أن يَتَّبِعوا سبيل الحق إلى ربهم، فالحقّ هو الله وكان على الله أن يهدي قلب كل من يتمنَّى أن يتَّبِع الحقّ، تصديقًا لقول الله تعالى: {وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ كَذَّبَ بِالْحَقِّ لَمَّا جَاءَهُ ۚ أَلَيْسَ فِي جَهَنَّمَ مَثْوًى لِّلْكَافِرِينَ ‎﴿٦٨﴾‏ وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ ‎﴿٦٩﴾‏} صدق الله العظيم [العنكبوت].

فَكُن من الشاكرين وتَدبَّر البيان الحق للقرآن العظيم وسوف تجد بإذن الله ما كنت تتمنى أن تجده إن كنت باحثًا عن الحق فسوف يهدي الله قلبك أو يصرف الله قلبك من بعد ما تبيَّن لك أنه الحق من ربك، فاتَّبِع سبيل الحق الذي يُقنع عقلك ويطمئن إليه قلبك، وأما إن كنت من أصحاب طموح المكانة والرفعة من أصحاب الحياة الدنيا فحتمًا سوف تستكبر أو ترى أنك أولى أن يصطفيك الله خليفته المهدي المنتظر، فذلك ما أوقع الشيطان فيه كثيرًا من الضالين عبر قرون من الزمن كون المهدي المنتظر خليفة الله على العالم بأسره وَعْد الله في مُحكَم كتابه، ولا ينبغي للمهدي الحق أن يصطفي نفسه خليفة لله ما لم يصطفه الله، ولا ينبغي لعبيد الله أن يصطفوا خليفة الله من دونه - سبحان الله العظيم وتعالى علوًّا كبيرًا - فهو مَن يخلق ما يشاء ويختار ولا يُشرك في حكمه أحدًا، تصديقًا لقول الله تعالى: {وَرَبُّكَ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ وَيَخْتَارُ ۗ مَا كَانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ ۚ سُبْحَانَ اللَّهِ وَتَعَالَىٰ عَمَّا يُشْرِكُونَ ‎﴿٦٨﴾‏ وَرَبُّكَ يَعْلَمُ مَا تُكِنُّ صُدُورُهُمْ وَمَا يُعْلِنُونَ ‎﴿٦٩﴾‏ وَهُوَ اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ لَهُ الْحَمْدُ فِي الْأُولَىٰ وَالْآخِرَةِ ۖ وَلَهُ الْحُكْمُ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ ‎﴿٧٠﴾‏} صدق الله العظيم [القصص].

ويا حبيبي في الله أبا النور تواضع لله ودعك من الغرور فلسنا في مباراة كرة القدم تغلبني أو أغلبك فهذا دين الله فاحذَر أن تقول على الله ما لا تعلم؛ فإنك لن تُغوي نفسك فحسب بل تُغوي نفسك ومن اتَّبعك وتحمل وزرك ووزر من اتَّبعك بغير علم ولا هدى ولا كتاب منير، ولا تُأوِّل القرآن من رأسك وخذ بمحكمه الذي لن تجد له تأويلًا غير ظاهر الآية كباطنها فتلك من آيات أم الكتاب في أصول العقيدة.

ويا أبا النور خُذها نصيحة من رجل يعلم من الله ما لا تعلم: فلا تهتم بثناء الناس عليك بل اهتم بثناء الله عليك ورضوانه، فما أجمل أن يقول لك ربَّك نعم العبد فهنا يسقط كافة ثناء العبيد في الملكوت كله في نظر المُخلص لربه، فوالله لن يرى ثناء الملائكة والجن وكافة الإنس عليه يعدل شيئًا من رضوان الله، أولئك الذين هداهم الله فبهداهم اقتده، وكن من الربَّانيين المُخلصين لربهم ومن قوم يحبهم الله ويحبونه، ولا تفتخر أنَّك من أهل البيت فترى معدنك معدن ألماس ومعدن الناس النحاس فتهوي في نار جهنم فذلك تكبر وغرور يهوى بك في النار؛ بل عليك بِنَسَب التقوى إلى ربك، وتعرَّف على ربك واهتم بمعرفة سبيل الحق إلى ربك يهديك إلى سبيل الداعي إلى صراطٍ مستقيمٍ بسلطان العلم المُقنِع لعقلك وينير قلبك، فلا تكُن من الذين وقعوا في مصيدة طموح المهديّة فتضل وتشقى، فقد أوقع الشيطان كثيرًا تمنّوا أن يكونوا أنبياء من عند أنفسهم ولم يصطفهم الله حتى استحوذ عليهم الشيطان فجعلهم يزعمون أنهم أنبياء، وآخرين في طموح مكانة خليفة الله المهدي المنتظر فوسوس لهم الشيطان حتى أرداهم للجنون؛ بل تمنَّى أن تكون عبدًا لله مُخلصًا لله وحياتك مِن شان الله وعملك مِن شان الله حتى تلقى الله بقلب سليم من الشرك وذلك هو الفوز العظيم.

ويا رجل لقد ذكرتني بحوار مجهوليّ الهويّة وقد أعطيناهم مِن العلم ما شاء الله فلم يهتدوا إلَّا قليلًا منهم، بل اهتدوا بالحوار قومٌ آخرون كانوا حقًّا يبحثون عن سبيل الحق إلى ربهم فهدى الله قلوبهم وأتمم لهم نورهم، وكفى حوارًا لمجهوليّ الهوية فإذا لم يهتدوا بما قد كتبناه من العلم فلن يهتدوا إذًا أبدًا.

ودخلتم في عصر التحدِّيات الكبرى وأحداث تترى وجاء وعد الله فاغتنم الفرصة، فوالله إن موقع الإمام المهديّ ناصر محمد اليمانيّ روضةٌ أعظم من رياض جنات النعيم لطلبة العلم الحق فحتمًا يجدون النعيم الأعظم من جنات النعيم، فلن يدرك ذلك سوى قوم يحبهم الله ويحبونه لا يرضيهم الله بجنته يوم لقاه حتى يرضى.

وسلامٌ على المُرسَلين والحمد لله رب العالمين..
خليفةُ الله وعبدُه الإمامُ المهدي ناصر محمد اليماني.
_______________
اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..